برگزاری نماز جماعت در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش اندیمشک است

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک گفت: نهادینه کردن فرهنگ برگزاری نماز جماعت در مدارس و بین دانش‌آموزان از مهمترین برنامه‌های این اداره است.

بهرام سپهریان صبح امروز در همایشی با موضوع نماز که با حضور معاونان و مربیان پرورشی مدارس شهرستان که در تالار شهید مطهری این شهر برگزار شد با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه برگزاری نماز جماعت در مدارس اظهار کرد: برپایی نماز جماعت در مدارس از اصلی‌ترین مسائل ما در آموزش و پرورش است و ما وظیفه داریم با حساسیت این موضوع را در مدارس دنبال کرده و پیگیری کنیم.

وی افزود: ما باید با درک اهمیت برپایی نماز جماعت در آموزشگاه‌ها این حساسیت را به دانش‌آموزان و سپس از طریق آنان به خانواده‌ها و اولیاء انتقال داده تا نماز اول وقت و همچنین نماز جماعت به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با بیان اینکه آموزش عملی نماز و احکام نماز به دانش‌آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برگزاری نماز‌های جماعت دانش‌آموزی در هر روز از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی و تربیتی است.

سپهریان بیان کرد: همه معاونان و مربیان پرورشی باید برای فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت هر چه بیشتر دانش‌آموزان تمام مقاطع در ترویج فرهنگ نماز و گسترش آن در تمام مدارس شهرستان تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مسابقات فرهنگی، هنری و مذهبی که در سال تحصیلی گذشته در استان برگزار شد، خوشبختانه مقام‌های خوبی را دانش‌آموزان شهرستان کسب کردند و ما در این زمینه جزو ۱۰ شهرستان برتر استان قرار داشتیم.

در این همایش چند تن از معاونان پرورشی مدارس در خصوص راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان و ترغیب بیشتر آنان به شرکت در نماز جماعت مدارس مطالبی را بیان کردند.

https://hoorkhabar.ir/455912کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.