خوزستان رتبه سی‌و‌دوم در اشتغال / بهتر است کارگروه اشتغال تعطیل شود

استاندار خوزستان گفت: حضور خوزستان در جایگاه سی و دوم اشتغال یک فاجعه است اگر قرار باشد جمع شویم و تصمیمی نگیریم، بهتر است که کارگروه اشتغال تشکیل نشود.

دومین نشست تخصصی کارگروه اشتغال در حالی برگزار شد که عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان از جایگاه سی و دوم استان خوزستان در بین سایر استان‌ها در جدول اشتغال خبر داد.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری تاکنون پیشرفت خوبی نداشته‌ایم گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که در قلب مملکت است ولی جایگاه سی و دوم برای خوزستان قابل قبول نیست و این یک فاجعه برای استان ما محسوب می‌شود.

وی افزود: نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌ها معکوس است و اگر قرار باشد بانک‌ها ورودی داشته باشند ولی تسهیلاتی به مردم ارائه ندهند نمی‌توانیم وضعیت موجود اشتغال را تغییر دهیم و به گونه‌ای دیگر با بانک‌ها برخورد خواهیم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها در خوزستان زمین گیر شده‌اند و با توجه به اینکه تجربه تلخی دارند بیش از حد محتاط شده و همیشه در گیر و دار این قید و بند‌ها هستند افزود: بانک‌ها در بحث اشتغال در یک طرف قضیه هستند و همه حملات به سمت بانک هاست این درحالی است که مسئولیت پذیرفته‌اند و می‌بایست به دنبال راهکار باشند.

مقتدایی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و افزایش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: چندی پیش شرکت صنایع فلزی و چوب در شهرک‌های صنعتی خرمشهر تعطیل شده و به دنبال آن ۱۷۰ نفر بیکار شده‌اند؛ این یعنی افزایش نرخ بیکاری در استان، تعطیلی واحدهای صنعتی معضلات زیادی برای ما ایجاد خواهد کرد چرا که اگر تنها ۱۰ درصد از این افراد بخواهند از راه خلاف درآمدزایی کنند سلامت و امنیت برای هیچ کدام از ما ثبات نخواهد داشت و تبعاتش به عهده خودمان است.

استاندار خوزستان خطاب به اعضای کارگروه اشتغال تاکید کرد: خودتان متقاضی باشید و به ما بگویید برای رفع این مشکل چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ اگر قرار باشد جمع شویم و تصمیمی نگیریم، جلسه ما خروجی خاصی نداشته باشد بهتر این است که کارگروه اشتغال تشکیل نشود زیرا تا زمانی که خوراکی برای تصمیم گیری نداشته باشیم جلسه‌ای تشکیل ندهیم.

وی همچنین از بانک‌های دولتی خواست تا با تشکیل جلساتی مشکلات عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری را بررسی کرده و نتیجه را به دستگاه‌ها و ادارات ذیربط ارائه دهند.

https://hoorkhabar.ir/44775کپی شد!
170
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.