حجتی خبر داد: انجام مناقصه اراضی باقیمانده طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تا پایان آبان

وزیرجهاد کشاورزی اعلام کرد: مناقطه ۳۰۷ هزارهکتار باقیمانده طرح احیای کشاورزی ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان تا پایان ماه جاری انجام می شود.

محمود حجتی چهارشنبه شب پس از ورود به اهواز، که با استقبال استاندار خوزستان و برخی دیگر از مدیران دستگاههای اجرایی استان همراه بود، اظهارداشت: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری در هشت ماه گذشته، پس از سفر دکتر روحانی رییس جمهوری در اواخر سال گذشته به خوزستان و با عنایت مقام معظم رهبری در تخصیص اعتبار لازم، با پیشرفت فیزیکی و سرعت خوبی همراه است.

وی افزود: تا پایان آبان ماه امسال امیدواریم که مناقصه ۳۰۷ هزارهکتار از اراضی باقیمانده طرح انجام شود.

حجتی افزود: ۳۱۰ هزار هکتار از این اراضی(فاز نخست) با اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکش زیرزمینی، تجهیز، تسطیح و نوسازی اراضی به کشاورزان واگذارشده و یا در حال واگذاری است.

وزیرجهاد کشاورزی گفت: هم اکنون ماهیانه  بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هکتار ازاین اراضی به بهره برداران واگذار می شود که با ورود کارگاههای جدید( پیمانکاران جدید) امیدواریم  این میزان واگذاری دراواخر سال جاری به  ۷ هزار تا ۸ هزارهکتار درماه برسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح احیاء اراضی کشاورزی ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان، از تلاش های مقتدایی، استاندار خوزستان، دراین زمینه قدردانی کرد.

حجتی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح شاهد شکوفایی اقتصادی و افزایش سطح تولیدات کشاورزی استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم .

وزیرجهاد کشاورزی، خوزستان را سرزمین عشق و حماسه ها و خاطره ها خواند و گفت: از اینکه توفیق حاصل شده که دوباره به دیدار مردم غیور و خونگرم این استان نایل آیم، خوشحال و خدا را شاکرم.

گفتنی است بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با پیگیری دکتر روحانی رییس جمهور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این استان، مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ادامه اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان اختصاص یافت.

https://hoorkhabar.ir/437100کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.