شاهوارپور: دزفول مامن و ماوای رزمندگان بود

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ضمن گرامیداشت مقام شهدای شهرستان دزفول و تبریک روز مقاومت گفت: امیدوارم رهروی صادقی برای این شهدای والامقام باشیم.

 

سردار شاهوارپور در مراسم بزرگداشت روز چهارم خرداد که شب گذشته (چهارم خرداد) در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ستاد ویژه ای برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز مقاومت در مرکز استان پیش بینی شد تا مراسم بزرگداشت ویژه ای در اهواز برگزار شود، زیرا لازم است که آن دوران های سخت و دوران هایی که مردم استان دلاور و قهرمان خوزستان با ایثارگری، مجاهدت و مقاومت روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و ۸ سال شبانه روز در تهدید موشک ها و هواپیماها خم به ابرو نیاوردند و مقاومت کردند، را زنده نگه داریم. آن روزها را باید به نسل جوان امروز یادآوری کنیم تا بدانند چه ایام سخت و ملالت باری پشت سر گذاشته شده است.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی شهر دزفول به عنوان مرکز ثقل حملات قهری و ددمنشانه رژیم بعث عراق، بارها مورد هجوم دشمن قرار گرفت و موشک باران شد و آن روزها مردم این شهر لحظات بسیار سختی را تحمل کردند و آزادی خرمشهر، بیرون کردن متجاوزان از خاک مقدس جمهوری اسلامی و عزت و بزرگواری ملت ایران نتیجه آن مقاومت ها و ایستادگی ها بود؛ امروز نیز پس سال ها به آن دوران افتخار می کنیم و آن دوران مایه عزت و شرف همه ماست.

شاهوارپور ادامه داد: باید ببینیم که دلیل این مقاومت ها چه بوده و چرا این مقاومت شکل گرفت؟ یکی از موضوعات بسیار مهم در مقاومت دزفول، وجود مقام روحانی بزرگوار حضرت آیت اله قاضی (ره) بود که ایشان این مقاومت را رهبری و هدایت می کرد و مقام معظم رهبری نیز در انتهای سال ۹۲ اشاره ای بسیار زیبا به حضور  آیت اله قاضی در شهرستان دزفول و ترغیب مردم به مقاومت در مقابل هجوم سنگین دشمن داشتند.

وی با اشاره به نقش مساجد در مقاومت مردم دزفول ادامه داد: در آن دوران مساجد به عنوان سنگرگاه مردم نقش مهمی در مقاومت داشتند و مردم برای دفاع و مقاومت مساجد را به عنوان مأمن و مأوای خود انتخاب کرده بودند و مسجد نجفیه یکی از مساجدی بود که مورد هجوم موشک رژیم بعث قرار گرفت و بسیجیان دلاوری که آماده اعزام به جبهه بودند به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اظهار کرد: از دیگر نکاتی که در خصوص مقاومت دزفول قابل بررسی است، حضور گسترده مردم در مراسم های عاشورا بود که این موضوع و الگو گرفتن از امام حسین(ع) و حضرت زینت کبری(س) به عنوان مبنا و محور مقاومت مردم دزفول به شمار می رفت.

شاهوارپور گفت: وفاداری مردم به امام، روحانیت و نظام از دیگر جلوه های اصلی و اساسی مقاومت مردم دزفول بود. از یک سو موشک باران شهر و از طرفی دیگر حضور جوانان این شهر در جبهه های جنگ را شاهد بودیم و جوانان برومندی از جمله سردار سوداگر و ده ها و صدها شهید والامقام این شهر مردانه در جنگ شرکت کردند تا انتهای جنگ در قرارگاه و لشکر حضرت ولی عصر(عج) حضور داشتند.

وی بیان کرد: دزفول به عنوان مامن و ماوای رزمندگان بود؛ رزمندگانی که از استان های مختلف کشور به خوزستان می آمدند و دزفول یکی از شهرهای مورد توجه این رزمندگان بود. امروز هم نیازمند مقاومت هستیم و ملت ما باید با الگوبرداری از مقاومت مردم دزفول در برابر تحریم های دشمن و فشارها ایستادگی کرده و در برابر زیاده خواهی دشمن سر تسلیم فرود نیاورند.

https://hoorkhabar.ir/43262کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.