افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاورزی خوزستان تا سال ۱۴۰۴

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاورزی استان تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی ظهر امروز در گردهمایی تخصصی امور اراضی که در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان در اهواز برگزار شد با اشاره به وضعیت زمین‌های کشاورزی این استان اظهار کرد: بیش از سه درصد از زمین‌های کشاورزی کشور در خوزستان که خشکسالی سال‌های گذشته نیز تاثیر بسزایی در فرسایش خاک داشته است.

وی افزود: این میزان زمین‌ها، معادل ۲ میلیون و ۲۰۰هزار هکتار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این استان است که به دلیل برخی مشکلات تمام این اراضی کشت نمی‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: تخریب انسانی به‌ویژه در زمینه تغییر کاربری اراضی در سال‌های گذشته موجب فرسایش شدید خاک در این استان و بسیاری از نقاط کشور شده و این موضوع باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: در مجموع ۱۱۰ نوع محصول زراعی در یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت می‌شود.

چنگلوایی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیشترین خرید تضمینی گندم توسط دولت از خوزستان خریداری شده است عنوان کرد: هم‌اکنون خوزستان سالانه ۱۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که با بهبود وضعیت در سال ۱۴۰۴ این میزان باید به ۲۵ میلیون تن افرایش یابد.

https://hoorkhabar.ir/418614کپی شد!
154
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.