لایحه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شد/ ارسال به دولت برای تصویب

رئیس امور الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از تدوین لایحه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ارائه آن به دولت برای تصویب خبر داد.

رضا معصومی راد با اشاره به تهیه و تدوین لایحه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: سال گذشته با تمام توان و همت دوستان و همکاران ملزم بودیم که در مهلت مقرر یعنی پایان سال گذشته لایحه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت به دولت ارائه شود که با تلاش‌های شبانه‌روزی و با همکاری کارشناسان و مراکز مربوطه این لایحه تهیه و تدوین شده و با امضای معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به هیئت دولت برای تصویب، تقدیم شده است.

وی افزود: رونوشت این لایحه به مرکز الگوی اسلامی ایرانی مجلس و دیگر نهادهای مربوطه ارسال شده است.

رئیس امور الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه این لایحه مبنای برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها خواهد بود تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم این لایحه و الگو باید چارچوبی را برای دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها ایجاد کند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

معصومی راد به جزئیات این لایحه اشاره کرد و گفت: این لایحه بر اساس ارزش‌ها، آرمان‌ها و جهتگیری‌ها در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری، دفاعی و امنیتی تدوین شده است.

به گفته وی این لایحه ۲۱ ماده دارد و شامل بخش‌هایی همچون مقدمه، هستی‌شناسی (انسان‌شناسی)، معرفت‌شناسی، روش‌شناسی و الزامات (مفروضات اساسی) است.

وی تاکید کرد: مشارکت وسیعی برای تدوین این الگو انجام شده و قطعا با همکاری مجلس و دیگر نهادها این لایحه به یک مبنای جامع در برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس امور الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه فرهنگ را در محتوا باید محور برنامه‌ها قرار دهیم اظهار داشت: رویکرد حاکم بر طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فرهنگ است که امسال نیز به عنوان یک دغدغه و مطالبه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده تا بتواند این الگو مبنای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری باشد و در عین حال این الگو بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی تهیه شده است و نیز محتوای اصلی اقتصاد را نیز فرهنگ می‌سازد که برگرفته از گفتمان اسلامی و انقلاب ما است.

https://hoorkhabar.ir/4150کپی شد!
214