از جلسه علنی غیرمستمع تا جلسه علنی بی مستمع در شورای شهر اهواز

پس از سه ماه جنگ و کشمکش بر سر تصاحب صندلی ریاست شورا با لطایف الحیلی در آخر شیخ رئیس شورای شهر اهواز شد تا ناراحتی های قبل انتخاب رئیس به بعد از انتخابات هم کشیده شود

شیخ که ریاست را مدیون درگیری دو گروه موافق و مخالف می دانست با زدن گل طلایی به هر دو گروه در وقت های اضافه ای که فرماندار اهواز برای شورا معین کرده بود تیم خودی و رقیب را دریبل زد و صندلی ریاست شورا را در آغوش کشید.

دلخوری تیم سابق شیخ و مصاحبه ها جنجالی علی ناصری عرصه را آنچنان بر رئیس جدید شورا تنگ کرد تا تنها راه مدیریت کردن شورا را برگزاری جلسات غیر علنی ببیند شیخ که حضور رسانه ها و مردم را در فضای غبار آلودی که خود تشدید کرده است مزاحم می بیند بدون رای گیری در شورا جلسات را پشت درب های بسته برگزار می کند.

علی ناصری در این زمینه می گوید: در حال حاضر در بین اعضا دو گروه هیچ احساسی جز اختلاف و بدبینی و تنفر نیست و کار به آنجا رسیده که در جهت عدم بازتاب ناراحتی اعضا مخالف خود درها را بر مردم بسته اند، یعنی مردم باید تاوان انتخاب بدون وحدت شورا را بدهند.

وی برگزارشدن جلسات شورا را حق مسلم مردم اهواز خواند و افزود:آقایان کار خلاف قانون انجام داده اند و باید از مردم مردم عذرخواهی کنند ،زیرا این حق مسلم مردم اهواز است و آنها نامحرم نیستند آنها به دلیل اختلافاتی که در شورا دارند می خواهند اصحاب رسانه و افکار عمومی را دور نگه داشته و به همین دلیل بر دربهای شورا تابلو ورود ممنوع زده اند.

رئیس شورا بدون رای گیری در شورا جلسات را غیر علنی برگزار می کند تا اولین کار غیرقانونی را  در مسند ریاست کلید بزند وی  در اظهاراتی شاذ و عجیب در این خصوص گفته است “جلسات شورا علنی غیر مستمع است” گویا شیخ به یاد حال و هوای حجره نشینی و بحث های طلبگی افتاده است.

فرماندار اهواز در این خصوص به رهیاب گفت:طبق قانون برای غیرعلنی برگزار کردن جلسات شورا باید دو سوم شورا رای دهد والا این کار غیرقانونی است من به شورا در این باره اخطار داده ام وی افزود:قانون گفته است جلسات شورا باید علنی برگزار شود اختیار عدم حضور مردم عادی با شورا است ولی حق ندارند جلوی خبرنگاران با نماینده ما را بگیرند مگر اینکه اعضا رای گیری کرده باشند که این اتفاق نیفتاده است. فرماندار تاکید کرد:چیزی به نام جلسه علنی غیرمستمع در قانون نداریم  چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

 فشارها بر رئیس شورا از طرف رسانه ها و رفقای دیروز شورا و فرماندار روز به روز بیشتر می شود تا بالاخره قفل درب های شورا باز می شود و جلسه دیروز شورا علنی با مستمع می شود البته بی مسمتع چرا که دلخوری ها مناع حضور در جلسه شورا شده است.

علی ناصری همانگونه که قبلا هم گفته بود تا وقتی شیخ سعادت نیا رئیس شورا باشد من در جلسات شورا شرکت نمی کنم در جلسه دیروز غیبت داشت اما اینکه آیا در جلسات گذشته ایی که غیرعلنی برگزار شده حضور داشته است یا نه الله اعلم.

در این جلسه که به گفته روابط عمومی شورای شهر از تمامی اصحاب رسانه دعوت بعمل آمده بود، به دلیل بسته بودن درب شورا به مدت یک ماه بر اصحاب رسانه،جز چهار نماینده از رسانه ها مابقی در دلخوری به سر برده و در پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز حضور نیافتند،گفتنی است،سالن جلسات  و صندلی های شورا یکی از خلوت ترین جلسات علنی شورا را طی یکسال اخیر تجربه کردند.

آنچه از شواهد پیداست سعادت نیا برای ریاست شورا کار بسیار مشکل و سختی خواهد داشت او برای ریاست بر شورا ده رفیق دیروز را از دست داده است و ۱۰ رفیق جدیدش هم فقط برای به کرسی ننشستن حرف گروه دیگر به شیخ رای داده اند شاید آنان که طرح جلسه غیرعلنی غیر مستمع را به شیخ داده اند بازی با او را شروع کرده اند امیدواریم کشتی متلاطم شورا با ناخدای جدید به ساحل خدمت به مردم برسد.

منبع : رهیاب نیوز

https://hoorkhabar.ir/406267کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.