اعلام برنامه‌های خدماتی ویژه بازنشستگان کشوری خوزستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان به تشریح برنامه‌های ویژه تجلیل از بازنشستگان کشوری و خدمات اختصاص یافته به این بازنشستگان پرداخت.

علی‌مراد شیری اظهار کرد: در استان خوزستان ۵۲ هزار و ۲۹۸ بازنشسته کشوری حضور دارند که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۸۷۹ بازنشسته خانم معادل ۲۵ درصد و ۳۹ هزار و ۴۱۹ بازنشسته آقا معادل ۷۵ درصد کل بازنشستگان کشوری استان خوزستان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۴.۲۴ درصد از کل بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از استان خوزستان هستند.

بازنشستگان نمونه تجلیل می‌شوند

شیری ادامه داد: از آنجا که مهمترین عامل در رفع نیازهای روحی و روانی بازنشستگان؛ تکریم و توجه، حرمت‌گذاری و اهمیت دادن به آنها توسط خانواده، جامعه و دستگاه اجرایی است، لذا ستاد همایش تکریم بازنشستگان استان خوزستان، امسال تشکیل شده است.

وی افزود: همایش تکریم بازنشستگان با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و با حضور جمعی از بازنشستگان و اعضای کانون‌های بازنشستگی در روز دوشنبه ۲۸ مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان گفت: در این همایش از ۳۲ نفر از بازنشستگان نمونه استانی که فرایند ثبت‌نام و رقابت آنها در دستگاه‌های اجرایی با تشکیل ستاد دورن‌سازمانی انجام گرفته و به عنوان بازنشسته نمونه استان به ستاد استانی راه پیدا کرده‌اند، با اهدا لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.

اعلام خدمات ویژه بازنشستگان در هفته جاری

شیری افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن تکریم بازنشستگان، خدماتی متنوع از ۲۶ تا ۳۰ مهرماه به صورت رایگان به قشر شریف بازنشسته ارایه می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز همایش تکریم بازنشستگان بسته آموزشی و فرهنگی تهیه و به کلیه بازنشستگان اهدا می کند. اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز نسبت به ارایه بلیط رایگان به کلیه بازنشستگان کشوری جهت بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها از ۲۸ مهر ماه به مدت ۱ سال اقدام می‌کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان ادامه داد: همچنین اداره‌کل بهزیستی استان خدمات رایگان از جمله بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره، ارایه وسایل توان‌بخشی از قبیل عصا و باطری سمعک از ۲۶ تا ۳۰ مهرماه به بازنشستگان مراجعه‌کننده به مراکز بهزیستی ارایه می‌کند.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز ۲۸ مهرماه در روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در کلیه بخش‌های تحت پوشش این واحد دانشگاهی خدمات درمان سرپایی رایگان به همه بازنشستگان کشوری ارایه خواهد داد.

شیری گفت: ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اهواز نیز از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه آماده خدمات‌رسانی رایگان به بازنشستگان کشوری است و بازنشستگان می توانند با ارایه کارت منزلت، از خدمات رایگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری استفاده کنند.

چگونگی پرداخت وام صندوق بازنشستگی کشوری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: همچنین پس از طی مراحل ثبت‌نام و قرعه‌کشی به منظور رفع نیاز ضروری و مشکلات معیشتی بازنشستگان از محل اعتبارات بخش رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری، به ۷ هزار و ۴۱۲ نفر از بازنشستگان واجد شرایط استان وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی تعلق می‌گیرد که از روز ۲۸ مهر ماه، عملیات پرداخت این وام در سراسر کشور آغاز و به مرور به حساب افراد ذی‌نفع واریز خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که تلاش صندوق بازنشستگی کشوری؛ توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی و در نتیجه ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین قشر بازنشسته است، بسته حمایتی تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان با ۵۰۰ هزار تومان یارانه برای بازنشستگان متقاضی و یک نفر همراه آنها در نظر گرفته شده که بازنشستگان متقاضی می‌توانند از طریق سامانه‌ای که به همین منظور سایت صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شده، از مزایای تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شوند.

خانه‌های امید کجا هستند؟

شیری اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان نیز ۳ باب «خانه امید» در اهواز، اندیمشک و دزفول تاسیس شده که مراکز اهواز و اندیمشک به بهره‌برداری رسیده و در شهرستان دزفول در حال ساخت است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: خانه‌های امید که برای پر کردن اوقات فراغت و به منظور تجمع یاران دیروز و بازنشستگان امروز طراحی و ایجاد شده‌اند، دارای امکاناتی از قبیل کتابخانه، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن نمایش فیلم و جلسه و غرفه‌های فروش و نمایش آثار و صنایع دستی بازنشستگان هستند. خانه‌های امید به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند و می‌توانند به عنوان مرکزی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی امور بازنشستگان باشند.

پرداخت کلیه مطالبات بازنشستگان کشوری خوزستان

شیری با اشاره به پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، عنوان کرد: پیش از این، ۹ مرحله از این طرح به ارزش ۵۲ میلیارد تومان به بازنشستگان ذی‌نفع استان پرداخت شده بود و با مساعدت دولت، باقی‌مانده آن نیز به مبلغ ۹ میلیارد تومان پرداخت شد و در نهایت، مطالبه  ۳۴ هزار و ۵۶۴ نفر از بازنشستگان خوزستان به طور صد در صد پرداخت گردید.

ارایه خدمات درمانی به بازنشستگان کشوری

وی ادامه داد: با توجه به این که بهداشت و درمان از مسایل اساسی و عمومی بازنشستگان است و از آنجا که با افزایش سن، میزان آسیب‌پذیری و ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود؛ صندوق بازنشستگی کشوری برای کمک به رفع نیاز درمانی این عزیزان، قرارداد بیمه تکمیلی درمان و بستری بدون سقف بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: علی‌رغم این که در این طرح درمانی، تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی با توجه به امکانات و محدودیت‌ها و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، تاکنون خدمات قابل توجهی در این زمینه ارایه شده است.

شیری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، در مجموع به ۱۷ هزار و ۴۲۷ نفر از بازنشستگان استان و افراد تحت تکفل آنان در بخش‌های مختلف عمومی، تخصصی، بیماران خاص، پاراکلنیکی و … ارایه خدمت شده و مبلغ ۹ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان برای بیمه تکمیلی از طریق شرکت آتیه‌سازان حافظ (شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری) به افراد ذی‌نفع پرداخت شده است.

https://hoorkhabar.ir/395102کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.