آمار تصادفات نوروزی در کشور ۱۱ درصد کاهش داشته‌است

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۱۱ درصد کاهش تصادفات داشتیم، گفت: با توجه به اطلاع رسانی خوب و همراهی و مشارکت مردم از ابتدای شروع طرح تا کنون آمار تصادفات ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد.
سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از قرارگاه نوروزی مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروز تاکنون پرترددترین استانها، استان البرز، مازندران، قزوین و گیلان در سطح کشور و پر تصادف ترین محور ها اصفهان- شیراز، رشت- لاهیجان و سبزوار- شاهرود بوده است.سردار مومنی بیان کرد: صبر و دقت مردم در رانندگی موجب کاهش پنج کیلومتری سرعت متوسط در کشور شد.

وی با بیان اینکه در چند روز نخست شروع تعطیلات آمار تصادفات جاده ای افزایش داشت، افزود: خوشبختانه در ادامه  با اطلاع رسانی خوب و مراعات مردم در رانندگی کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش تصادف ثبت شد، اذعان داشت: در سال گذشته پرتصادف ترین روز ۱۳ و ۱۴ فروردین بوده که این امر توجه و تمرکز رانندگان را می طلبد.

سردار مومنی خستگی و خواب آلودگی ، سبقت و سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو را از عوامل تصادفات جاده ای دانست و افزود: شتاب زدگی و عجله برای رسیدن به مقصد و خستگی ناشی از سفر طولانی تمرکز را کم می کند.

مومنی با تشکر از همه دستگاههای اجرایی پای کار، تصریح کرد: همراهی و مشارکت مردم، اطلاع رسانی خوب صدا و سیما ، گزارشات لحظه ای و کاهش سرعت متوسط در کل کشور نقش اصلی در کاهش تلفات جاده ای از آغاز طرح نوروزی تا پایان طرح نوروزی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیشترین تصادفات در ۱۴ و ۱۵ فروردین بوده که دلیل آنرا  اتمام تعطیلات، شتاب و عجله در رانندگی، خستگی ناشی از سفرهای طولانی و کاهش تمرکز عنوان کرد.

مومنی از همکاری همیاران پلیس و آموزش و پرورش و دستگاههای اجرایی دیگر تشکر کرد.

وی بیان کرد: سرعت خودرو در ساخت کم شود امکان ندارد اما سرعت در جاده ها مجاز کنیم امکان پذیر است.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه با پایان تعطیلات و بازگشت هموطنان به شهر و محل کار خود، تاکید کرد: مردم با تمرکز بیشتر رانندگی کنند تا خاطره سفری خوش برایشان باقی بماند

https://hoorkhabar.ir/3855کپی شد!
146
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.