انتخاب رئیس جدید شورا وحدتی ایجاد نکرده است/دلم می خواهد تمام جلسات علنی باشد

سیدمحمد جواد رضوی اظهار داشت:بحث دوفوریت و برکناری رئیس شورا از طرح گروه ما مطرح نبوده و نیست اگر از طرف گروه خودشان بوده است من نمی توانم اظهار نظر کنم اما ما دنبال تغییر رئیس شورا نیستیم.

سیدمحمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار رهیاب در خصوص غیرعلنی بودن جلسات شورا گفت:جلسات شورا براساس قانون باید علنی باشد و منعی از حضور مردم و خبرنگاران نشود مگر اینکه اکثر اعضا  درخواست کنند که جلسه غیرعلنی باشد یا هیات رئیسه شورا تشخیص دهد.

وی ادامه داد:غیرعلنی بودن جلسات اخیر شورا طبیعی بود چون این جلسات مربوط به انتخاب کمیسیون ها و روسای آنها بود و معمولا این جلسات چالشی هستند تشخیص هیات رئیسه جدید این بود که جلسات غیر علنی باشد تا چالش ها، افکار عمومی را مخدوش نکند.

رضوی تصریح کرد:بنده دلم می خواهد تمام جلسات شورا علنی باشد تا مردم همه افعال و برنامه های شورا را ببینند اما این نظر هیات رئیسه شورا است.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص فضای شورا بعد از انتخاب رئیس جدید اظهار داشت: متاسفانه فضا بهتر نشده است اینکه رئیس شورا می گوید برای وحدت در شورا ریاست را پذیرفتم وقتی این حرف صحیح است که هر دو گروه یا اکثریت در انتخاب رئیس شورا دخالت داشته باشند ولی وقتی فقط یک گروه در انتخاب وی دخالت داشته است قطعا حقوق گروه مقابل نادیده گرفته شده است و با نادیده گرفن یک گروه امکان  ایجاد وحدت یک ساده اندیشی است و این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد:ممکن است ما بپذیریم که اکثریت به انتخاب وی رای داده اند اما اینکه گفته اند من می خواستم عامل وحدت باشم نه وحدتی ایجاد نشده است.

رضوی در خصوص وجود طرحی برای برکناری رئیس شورا تصریح کرد:بحث دوفوریت و برکناری رئیس شورا از طرح گروه ما مطرح نبوده و نیست اگر از طرف گروه خودشان بوده است من نمی توانم اظهار نظر کنم اما ما دنبال تغییر رئیس شورا نیستیم.

 وی با اشاره به وضعیت پروژه های شهری گفت:سه ماه است که شورا درگیر انتخاب رئیس شوراست و در طول این مدت بعضی از برنامه ها در حوزه شهرداری مورد غفلت قرار گرفته است لذا در این مدت نظارت و اشراف ما بر شهرداری تحت الشعاع انتخابات هیات رئیسه قرار گرفته است  این غفلت به ما دست داده است.

 عضو شورای شهر اهواز درباره طرح انتخاب شهردار توسط مردم گفت:اعتقادی به این ندارم که شهردار را مردم انتخاب کنند برای اینکه اگر اینگونه باشد اصلی ترین وظیفه شورا که انتخاب شهردار است از او گرفته می شود بنابراین شورا یک شیر بی یال و دم و دندان می شود.

منبع : رهیاب نیوز

https://hoorkhabar.ir/385251کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.