کتاب‌های گویا از طریق پست رایگان به همه نابینایان استان ارسال می‌شود

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: کتاب‌های گویا در کتابخانه مرکزی اهواز از طریق پست رایگان در اختیار نابینایان در همه نقاط استان قرار می‌گیرد.

منصور کوهی رستمی ظهر امروز در مراسم رونمایی از بخش کتابخانه گویا ویژه کودکان در کتابخانه مرکزی اهواز، اظهار کرد: در استان خوزستان هفت هزار و ۹۲۲ نابینا وجود دارند که یک هزار و ۹۷۳ نفر آنها در اهواز زندگی می‌کنند؛ البته این آمار تنها مربوط به افرادی است که در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند.

وی با بیان اینکه بخش نابینایان ویژه بزرگسالان در سال ۱۳۹۱ در کتابخانه مرکزی اهواز افتتاح شد، افزود: امروز بخش نابینایان ویژه کودکان در این کتابخانه افتتاح می‌شود.

رستمی گفت: در بسیاری از نقاط کشور ما منابعی که بتوانند نیازهای اطلاعاتی کودکان و بزرگسالان نابینا را تامین کند، بسیار کم است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان یادآور شد: در کتابخانه عمومی که وظیفه خدمت‌رسانی به همه اقشار جامعه را دارد، سعی شده برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شود.

وی تصریح کرد: در بخش نابینایان ویژه بزرگسالان در این کتابخانه یک کتابدار متخصص از میان افراد نابینا انتخاب شده که در این بخش فعالیت می‌کند؛ در سایر کتاخانه‌های ویژه نابینایان در استان نیز از میان افراد نابینا برای فعالیت در این بخش‌ها استخدام‌ می‌شود.

رستمی گفت: همچنین کتاب‌های گویا در این کتابخانه از طریق پست رایگان به سایر نقاط استان ارسال می‌شود و نابینایان و کم‌بینایان در استان می‌توانند از مواد این کتابخانه‌ استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/371821کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.