شهرداری اهوازباید به‌عنوان یک وظیفه وارد عرصه ساخت حرم علی‌بن‌ مهزیار شود

حجت‌الاسلام و المسلمین فائز فائزی: در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز، تملک زمین‌های اطراف حرم مطرح شد اما پاسخ قطعی در این خصوص داده نشد. شهرداری اهواز باید به‌عنوان یک وظیفه وارد عرصه ساخت این حرم مطهر شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه اهواز با تأکید بر همکاری شهرداری اهواز در‌خصوص تملک زمین‌های اطراف حرم علی‌بن مهزیار اهوازی، گفت: شهرداری اهواز باید به‌عنوان یک وظیفه وارد عرصه ساخت این حرم مطهر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین فائز فائزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کلانشهر اهوازگفت: اشاره به فضائل علی‌بن مهزیار اهوازی تکرار مکررات است و همه خوزستانی‌ها با فضائل این شخصیت بزرگوار آشنایی کامل دارند. همین امر باعث می‌شود بر روند ساخت حرم علی‌بن مهزیار اهوازی افزوده شود.

وی با بیان اینکه هدف از آغاز عملیات ساخت و توسعه این حرم مطهر تبدیل آن به یک قطب شاخص فرهنگی در جنوب کشور بوده است، گفت: تبدیل آستان علی‌بن مهزیار اهوازی به قطب فرهنگی جنوب کشور می‌تواند باعث زدود بسیاری از جریان‌های فکری مخالف دبین مبین اسلام به‌ویژه جریان وهابیت باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز در‌خصوص روند ساخت این حرم گفت: در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز، تملک زمین‌های اطراف حرم مطرح شد اما پاسخ قطعی در این خصوص داده نشد. شهرداری اهواز باید به‌عنوان یک وظیفه وارد عرصه ساخت این حرم مطهر شود.

فائزی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات ادامه ساخت این بقعه متبرکه، تملک زمین‌های مجاور حرم است، گفت: از یک سال و نیم گذشته تاکنون، قدمی از سوی شهرداری اهواز برای تملک‌ این زمین‌ها برداشته نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز گفت: از منتخبان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار هستیم با شهردار اهواز در‌خصوص تملک زمین‌های مجاور حرم پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

منبع : اهوازنوین

https://hoorkhabar.ir/355937کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.