مردم ایران فرهنگ عاشورایی را به صورت علنی وارد زندگی خود کرده‌اند

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: صبر زینب‌وار خانواده شهدا، مقاومت سجادوار اسرا و دفاع حسین‌وار رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس، نشان دهنده این است که مردم ایران فرهنگ عاشورایی را به صورت علنی وارد زندگی خود کرده‌اند.

سردار حسن شاهوارپور عصر امروز در آیین تحویل پرچم اجلاس پیرغلامان حسینی به استاندار خوزستان در اهواز اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی فرهنگی بسیار غنی است لذا تاکید بر این فرهنگ می‌تواند در سالم‌سازی جامعه کمک شایانی بکند.

وی خاطرنشان کرد: حادثه خونین عاشورای حسینی  تاثیر شگرفی در زندگی همه ایرانیان داشته است که نمونه بارز آن حضور و مقاومت حسینی‌وار مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: صبر زینب وار خانواده شهدا در فراق فرزندان خود، مقاومت سجادوار اسرای ما در زندان‌های رژیم متجاوز بعثی و دفاع حسین وار رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، همه نشان دهنده این است که مردم ایران فرهنگ عاشورایی را به صورت علنی وارد زندگی خود کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه دین اسلام دینی رئوف و مهربان است تصریح کرد: بایستی با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه انعکاس واقعیت‌های کربلا به مردم دنیا این نکته را فهماند که اسلام دین رافت و مهربانی است که نمونه بارز آن را اباعبدالله الحسین به خوبی در حماسه کربلا نشان داد.

وی گفت: متاسفانه غرب و در راس آن آمریکا با استفاده از گروه‌هایی همچون داعش و القاعده بدنبال خشن جلوه‌دادن اسلام است.

شاهوارپور با اشاره به برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در استان خوزستان به نقش مهم مداحان اهل بیت اشاره و افزود: مداحان و شاعران اهل بیت استان استقبال خوبی از مراسم‌های مقدماتی اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی استان خوزستان انجام داده اند که این موضوع نوید خوبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر اجلاس امسال است.

https://hoorkhabar.ir/351720کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.