رسیدگی به تخلفات ۹۸ شرکت و ۴۶ راننده حمل و نقل جاده‌ای برون شهری در خوزستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از رسیدگی به ۹۸ مورد تخلف شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل و ۴۶ مورد تخلف رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در سال ۹۲ خبر داد.

مسعود مصدقی  از رسیدگی به ۹۸ مورد تخلف شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل و ۴۶ مورد تخلف رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در سال ۹۲ خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات در جلسات کمیسیون مواد ۱۱ و ۱۲ به منظور نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه صورت پذیرفته است.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شد که مربوط به رسیدگی به پرونده تخلف ۵۷ شرکت حمل کالا، ۴۱ شرکت مسافربری و سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به پرونده شش مورد رانندگان بخش مسافر و ۴۰ مورد مربوط به رانندگان بخش کالا بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان اضافه کرد: عمده تخلفات مورد رسیدگی قرار گرفته در کمیسیون ماده ۱۲ شامل عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به سالن اعلام بار، صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی، نرساندن مسافر به مقصد، برخورد نامناسب راننده با مسافرین، حمل محموله ترافیکی در ساعات و مسیرهای غیرمجاز، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی و راننده فاقد کارت صحت و سلامت بوده است که به تناسب تخلفات ارتکابی احکامی از جمله تذکرات کتبی با درج در پرونده برای شرکت‌های متخلف صادر گردید.

وی همچنین عمده تخلفات ارتکابی توسط رانندگان شاغل در بخش حمل و نقل جاده‌ای بین شهری را حمل بار یا مسافر بدون داشتن بارنامه یا صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به حمل بارهای ترافیکی، عدم مهار محموله و نرساندن مسافر به مقصد اعلام کرد و احکام صادره مبنی بر محرومیت از رانندگی در بخش حمل و نقل جاده‌ای از یک تا دو ماه صادر شده است.

https://hoorkhabar.ir/34911کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.