کشتارگاه صنعتی اهواز به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آغاز برون‌سپاری کامل کشتارگاه صنعتی اهواز خبر داد.

 

علیرضا عالی‌پور اظهار کرد: این کشتارگاه به عنوان نخستین کشتارگاه صنعتی خوزستان، تلفیقی از بهره‌برداری از خط صنعتی و اقدمات بعد از کشتار است که شامل واحدهای فراوری آلایش است. خط صنعتی کشتارگاه صنعتی اهواز با سرمایه‌ای حدود ۸.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری اهواز به بهره‌برداری رسیده که شامل خطوط مکانیزه کشتارگاه، ساخت سردخانه‌ها، ساختمان‌ها و آغل انتظار دام و تامین تجهیزات برقی و مکانیکی کشتارگاه است.

وی ادامه داد: کار عمده راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز انجام شده ولی اقدامات بعد از کشتار نیز که شامل فراوری آلایش‌ها است، به سرمایه کوچک‌تری نسبت به اعتبار خطوط صنعتی کشتارگاه نیاز دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: حدود ۱۷ تا ۱۸ واحد فراوری آلایش از قبیل فراوری روده، سیرابی، خون، پودر استخوان، پودر گوشت غیرخوراکی، چربی غیرخوراکی، کله پاچه، دل، جگر و قلوه و همچنین واحد بسته‌بندی، باید با سرمایه بخش خصوصی ساخته شوند و با نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی فعالیت کنند.

عالی‌پور اظهار کرد: فعالیت یک کشتارگاه صنعتی عبارت از اقدامات قبل، حین و بعد از کشتار است که برای راه‌اندازی تمامی این بخش‌ها، شهرداری برون‌سپاری کشتارگاه صنعتی اهواز را در قالب جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داد تا ضمن بهره‌برداری از خطوط کشتار مکانیزه، واحدهای فراوری نیز توسط بخش خصوصی در مدت یک سال تاسیس شوند.

وی گفت: برون‌سپاری کشتارگاه صنعتی به طور کامل برای نخستین بار است که در کشور انجام می‌شود و نظارت بر عملکرد کشتارگاه نیز بر عهده دامپزشکی اهواز خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با توجه به این که اقدامات کشتارگاه صنعتی هزینه‌بر است، تجربه نشان داده بهتر است که بخش‌های مدیریتی و هزینه‌ای آن به بخش خصوصی واگذار شود.

https://hoorkhabar.ir/343968کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.