اعزام تیم کارشناسان شهرداری تهران به خرمشهر

شهردار کلانشهر تهران از حضور تیم کارشناسان این سازمان ظرف دو هفته آینده در خرمشهر خبر داد.

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تاکید بر آنکه در چارچوب وظایف شهرداری‌ها موضوع کمک به خرمشهر را پیگیری و انجام می‌دهیم و هیچ قولی برای رسیدگی به وضعیت کلی شهر نمی‌دهم، اظهار کرد: تیم کارشناسان شهرداری تهران با حضور در خرمشهر ضمن گفت‌وگو با مردم، مدیران و مسئولان شهری برای دستیابی به راهکارهای عملی آغاز و انجام کارها با آنان تبادل نظر و هم‌فکری می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر برای انجام این کار اخلاص وجود داشته باشد به طور قطع خدا کمکمان می‌کند و در غیر این صورت این کمک‌ها نیز بی‌حاصل خواهد بود.

شهردار کلانشهر تهران تصریح کرد: کارها باید با فرهنگ و همان اخلاصی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت دنبال و انجام شود تا بتوانیم از این اقدامات نتیجه مطلوب را حاصل و رضایتمندی شهروندان را حاصل کنیم.

وی یادآور شد: خرمشهر متعلق به همه ملت و خدمت مقدم همگان است، ما مدیون این مردم هستیم، با انجام کار جهادی و خدایی همچون دوران جنگ تحمیلی، معنای واقعی فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانانمان تفهیم کنیم و به این ترتیب باورهای آنان را نیز تقویت کنیم.

شهردار کلانشهر تهران گفت: اینجا سرزمین شهداست، باید برای آن تصمیمات جدی بگیریم و با یک غیرت و همت و با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس به ساخت خرمشهر کمک کنیم.

قالیباف با تاکید بر آنکه نباید توقعات را بالا ببریم، افزود: در چارچوب وظایف شهرداری‌ها موضوع کمک به خرمشهر را پیگیری و به انجام می‌رسانیم.

وی اظهار کرد: مردم خرمشهر نه نیازمندند و نه ما از باب ترحم به اینجا نگاه می‌کنیم، ما از آن جهت که مکلفیم و مدیون و این مردم ولایتمدار، نجیب و مقاوم که داشتن حداقل‌ها حقشان است امروز اینجا هستیم.

شهردار کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس خرمشهر تبلور اراده یک ملت بود، تصریح کرد: انصافا خرمشهر حقش این نیست که امروز وضعیتش این چنین باشد.

قالیباف یادآور شد: در دوران دفاع مقدس خرمشهر نماد مردانگی و قهرمانی کشور بود و اگر امروز این نماد را آن‌گونه که شایسته است نگه نداریم یعنی آنکه ما روحیه مردانگی و قهرمانی را در کشور کشته‌ایم.

وی گفت: در نقطه نقطه‌ی این شهر بهترین دوستانمان را از دست داده‌ایم که هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

قالیباف افزود: باید این باور را داشته باشیم که در خرمشهر که تبلور اراده ملت و عزت کشور است، در عرصه‌های مدیریتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی‌اش باید فرهنگ دفاع مقدس را جاری و ساری کنیم.

شهردار کلانشهر تهران اظهار کرد: اگر تصمیم داریم تا این فرهنگ در حافظه فرزندانمان باقی بماند برای آن است که فراموش نکنیم در دوران دفاع مقدس به وفور از نعمت‌های معنوی و مادی‌اش برخوردار بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس دورانی فراموش ناشدنی در تاریخ کشورمان است، حضور در شهری که آغشته به خون ۵۰ هزار شهید این مرز و بوم بوده توفیقی‌ است که امروز برای ما شهرداران کلانشهرهای کشور حاصل شده است.

https://hoorkhabar.ir/324231کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.