معاون اجتماعی ناجا خوزستان خبر داد: رشد ۶۰ درصدی پرونده‌های مسالمت‌آمیز در استان

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: به سبب وجود مراکز مشاوره مددکاری در کلانتری‌ها، شاهد رشد و ارتقای پرونده‌های مسالمت‌آمیز به میزان ۶۰ درصد در استان خوزستان هستیم.

 

 سرهنگ سید رحمان موسوی در همایش تجلیل از مشاوران، مددکاران کلانتری ها و پلیس های تخصصی که امروز، یکشنبه هتل نیشکر اهواز برگزار شد، اظهارکرد: مددکاری اجتماعی از دهه گذشته تاکنون رشد قابل توجهی داشته و اگر در سال‌های گذشته پرونده‌های مسالمت‌آمیز ۵۰ درصد رشد و ارتقا داشتند این به سبب حضور موثر و ماندگار مددکاران ما در کلانتری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در خوزستان در سه سال گذشته تاکنون به لحاظ رویکردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی بسیار قوی، در عرصه مددکاری و مشاوره همیشه پیشتاز بوده و هدایت‌ها و حمایت‌های فرمانده نیروی انتظامی استان موجب شده در کلانتری‌ها دغدغه کمبود مشاور و مددکار نداشته باشیم.

معاون فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با ابراز خرسندی از حضور مددکاران و مشاوران کلانتری‌ها در چارت سازمانی و تصویب این موضوع، گفت: با این اقدام، در سال‌های اخیر تحولی که در عرصه مددکاری و مشاوره ایجاد شده، قابل توجه و چشمگیر بوده است.

موسوی اظهار داشت: از جمله اقدامات موثری که در حوزه مشاوره و مددکاری انجام شد می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه و توزیع بوشور آموزشی، تهیه و تدوین مقالات علمی، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری کنفرانس‌های فصلی و برآوردهای محتوایی آسیب‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی اطلس آسیب‌ها، توزیع سی‌دی‌های آموزشی و هشداری، ارایه مشاوره خانواده، خدمات روان‌سنجی شامل تست هوش، استعداد، مشاوره تحصیلی و شغلی غیره اشاره کرد.

وی با بیان این که خوشبختانه مجموعه‌های مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها در سازمان‌های خارج از نیروی انتظامی شناخته شده است، افزود: سعی شد این مجموعه‌ها را به عنوان تشکیلاتی توانمند و قوی نشان دهیم و این موجب شد سال گذشته در این زمینه موفق به دریافت لوح تقدیر شویم. خوشبختانه امسال استاندار خوزستان نیز نگاه ویژه‌ای به اقدامات فرهنگی و علمی نیروی انتظامی دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: هر ساله همکارانی از این حوزه در کشور به عنوان مددکار و مشاوره نمونه انتخاب می‌شدند که امسال سه تن از همکاران ما موفق شدند نمونه کشوری شوند. ماندانا ململی به عنوان مدیر نمونه مرکز مشاوره، اعظم تختایی از دزفول و رضا جمشیدی از اهواز نیز به عنوان مشاوران و مددکاران نمونه کشوری شناخته شدند.

موسوی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با هدایت‌ها و حمایت‌های سردار اسحاقی و تلاش همکاران و از همه مهمتر دلسوزی و پشتکار مددکاران و مشاوران و با رویکرد و نگاهی قوی و علاقه مسیری درست پیش روی مردم قرار دهیم.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این مراسم ستوان یکم سمیه روان‌بخش در این مراسم منشور اخلاقی روانشناسان و مشاوران نیروی انتظامی را قرائت کرد و در نهایت از مددکاران و مشاوران و پلیس‌های تخصصی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/31081کپی شد!
223
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.