آخرین حرف ها یک روز قبل از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز

رامی علاسوند :

مهم برای همه ما، خدمت به شهر است

رامین علاسوند ،رئیس شورای شهر اهواز در گفت و گو با کارون پرس از آمادگی شورای شهر اهواز برای ورود به سال دوم خود خبر داد و گفت: برای تک تک نمایندگان شورای شهر اهواز ان شاءاله هدف،فقط  خدمت به شهر و شهروندان اهواز است.

دکتر علاسوند افزود: به همین جهت تلاش ها و رایزنی های بعضی از نمایندگان برای احراز بعضی از مسئولیت های شورا و هیئت رئیسه قابل تقدیر و ستایش است .

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تلاش های دو ماهه گذشته نمایندگان و رایزنی ها و گفت و گوهای فشرده ایشان نه تنها مذموم نیست بلکه نشان از اوج روش مندی و حاکمیت قانون و دموکراسی را در بین اعضای شورا نشان می دهد.

وی گفت: شاید یکی از خصوصیت های خوب و احسن این رایزنی ها و گفت و گوها ،ایجاد هیجان و نشاط بیشتر برای شهر و شهروندان خواهد بود.

علاسوند با ذکر این نکته که با کلمه لابی در بین اعضا و نمایندگان مخالف است گفت: شاید کلمه رایزنی و گفت و گو به مراتب بهتر از کلمه لابی است، چرا که در کلمات رایزنی، گفت و گو، روح عدالت و انصاف را می توان مشاهده کرد ولی در لابی گری ،نمی توان نشانی از انصاف، اخوت و عدالت را جستجو نمود .

وی گفت: به همین جهت امیدواریم برای داشتن یک شورای موفق و دقیق تر و رسیدن به اهداف و خواسته ها و اولویت های شهروندان ،رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورا در روز دوشنبه جاری با اکثریت قریب به اتفاق آرا انتخاب شوند تا علاوه بر رعایت شئونات شورا،ابهت و نقش قدرت و چانه زنی هیئت رئیسه هم به دیگر مسئولان محلی و مسئولان محلی و منطقه ای و حتی ملی نشان داده شود.

[divider]

علی ناصری :

حرف اول در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر را قومیت و ارتباطات می زند / امیدوارم رئیس شورا با ۱۷رای انتخاب شود

علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با رهیاب در خصوص آخرین وضعیت انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اهواز اظهار داشت: عده ایی پیشنهاد داده اند تا انتخابات را از ۳۱ شهریور به زمان دیگری موکول کنیم اما بعضی از اعضا مخالفت کردند و گفتند این کار صحیح نیست و حالت خوبی ندارد  احتمال فراوان جلسه ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۳۱ شهریور  تکلیف هیات رئیسه شورا را مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:امیدواریم فردی که برای ریاست شورا انتخاب می شود حداقل ۱۷ رای داشته باشد تا این رای بالا پشتوانه خوبی برای شورا و هیات رئیسه باشد از طرفی امیدواریم مسئولیت ها در شورا و ریاست کمیسیون ها به افرادی داده شود که از تخصص کافی برخوردار هستند این به نفع همه خواهد بود.

علی ناصری گفت:بحث اصولگرایی و اصلاح طلبی در شورای اهواز رنگ باخته است اینجا احزاب در نتیجه انتخابات  نقشی ندارند بلکه حرف اول را قومیت ها و ارتباطات افراد با یکدیگر می زند صف بندی های امروز بر اساس همشهری بودن و هم زبانی و موضع گیری های شهردار و…است.

وی در پایان با انتقاد از بعضی نقدها نسبت به خودش گفت:اهل قلم حق دارند ما را نقد کنند و ما باید ظرفیت خود را افزایش دهیم و سعه صدر داشته باشیم بنده یک انتقاداتی به شهردار در زمینه انتخابات هیات رئیسه شورا داشتم آن خبرنگار عزیز به جای اینکه بیایید چهره و تن صدای من را وقت حرف زدن نقد کند و بنویسد در شان نماینده مردم نیست عصبانی شود و به من هجمه وارد کند بهتر است ببیند من چه گفته ام ناصری اگر اهل معامله بود قطعا با این آقایان در نمی افتاد من دنبال این هستم با پاکی و صداقت از رای اعتماد مردم اهواز پاسداری کنم.

[divider]

آذر زمان پور :

شهرداری و شورای شهر جای کار سیاسی نیست /امکان تغییر در آرای اعضای شورا تا شب آخر هست

آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  انتخابات هیات رئیسه و گرایش شورا به سمت و سوی قومیت گرایی  گفت:کار شورا خدمات رسانی  و برطرف کردن مطالبات مردمی در زمینه شهرداری است نه درگیر شدن با مسائل حزبی ،مسائل جناحی ،این مسائل قطعا اصل و مبنای کار که خدمت رسانی صادقانه  به مردم  است را به حاشیه می رود.

عضو شورای شهر افزود: نظر بنده به عنوان عضوی از شورای شهر این است که شهرداری و شورای شهر جای  کار سیاسی نیست و شورا نباید وارد مسائل جناحی شود خدمت به مردم نباید دچار حواشی شود این را بازهم تاکید می کنم کار ما خدمت رسانی به مردم است.

 زمان پور تصریح کرد:خوشبختانه انتخابات ما فراجناحی هست در فراکسیون از همه قومیت ها هستند هم ده نفره و هم یازده نفرهمه اعضا نماینده اقوام هستند،شورای چهارم نگاه تبعیض آمیز و قومیتی ندارد البته امکان دارد از نگاه مدیریتی نگاه افراطی گری باشد ولی نگاه قومیتی و حزبی در شورای شهر اهواز نیست.

 زمان پور در خصوص اختلاف نظر اعضا در انتخابات هیات رئیسه گفت:این اختلاف دیدگاه در شورا طبیعی است تفاوت دیدگاهها به معنی تقابل نیست به معنی گفتمان هایی است که شورا را به پویایی و حرکت به جلو پیش می برد، فراموش نکنیم اینکه ۲۱ نفر از بین خود یک نفر را به عنوان ریاست شورا بپذیرند این مسئله خواه ناخواه حاشیه را به همراه خود دارد زیرا هرکس یک نگاه دارد ولی قطعا همه نگاه ها بر این است که با انتخاب بهترین اعضا جهت هیات رئیسه گام های سریعتری در جهت خدمات از لحاظ خدماتی و عمرانی و…برای شهر برداریم.

 زمان پور در پاسخ به خبرنگار اهوازنوین در خصوص ارزیابی هیات رئیسه فعلی شورا و تغییرات آرای اعضا شورا در این مدت گفت: تغییرات در آرا تا شب آخر امکان دارد دستخوش تغییرات شود  اکنون باید صبر  کرد بینیم سکان هدایت شورا به دست چه افرادی خواهد افتاد.

 این عضو شورا افزود: اینکه اعضا بخواهند به هیات رئیسه نمره بدهند قطعا نمرات متفاوتی خواهند داد ممکنه قبولی یا مردود باشد و قطعا به چهار نفر هیات رئیسه نمره یکسانی نخواهند داد ،آقای علاسوند باید جوابگوی این چهار نفر باشند ضعف نائب رئیس  و دیگر اعضا هیات رئیسه نیز متوجه ایشون هست.

زمان پور در خصوص حضور خانم صالح پور و گلایه وی در خصوص نبود یک خانم در هیات رئیسه شورا گفت: بنده سال گذشته به خانم صالح پور به عنوان همجنس رای دادم زیرا در ایشون توانمندی هایی دیدم که فکر میکردم بتوانند اکثریت آرای را کسب کنند ولی گویا شرایط گونه دیگری رقم خورد اما آنچه هست امروز مدیریت بانوان تغییر نگرش خوبی را ایجاد کرده و ابراز وجود بانوان شاخص در استان باعث شده که آنها به صورت متعهدانه و دلسوزانه به شهروندان خدمات را ارئه بدهند ولی در مجموع امسال باید صبر کرد دید  ایشون هنوز بر کاندیداتوری خود باقی هستند یا نه؟

https://hoorkhabar.ir/309350کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.