کمبود معلم با افزایش تراکم دانش‌آموزان جبران نشود

فرماندار خرمشهر گفت: نباید کمبود معلم با افزایش تراکم دانش‌آموزان جبران شود.

ولی‌الله حیاتی در جلسه شورای آموزش و پرورش که بعد از ظهر امروز در محل آموزش و پرورش خرمشهر تشکیل شد با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی و مدارس اظهار داشت: از همین امروز باید تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شود و به طور همزمان اهمیت دفاع مقدس نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر باید حال و هوای دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را داشته باشد خطاب به مسئولان شهرداری گفت: تاکنون آنطور که باید و شاید اثرات بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در چهره شهر نمایان نشده که اقدامات شهرداری را در راستای نصب بنر‌هایی با این موضوعات و مناسبت‌ها می‌طلبد.

فرماندار خرمشهر بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: از ادارات آب، برق شهرداری و سایر ارگان‌ها می‌خواهیم که به فراهم‌سازی شرایط مطلوب آموزش از جمله رفع مشکلات آب و فاضلاب و جمع‌آوری نخاله‌ها در مجاورت مدارس اقدام کنند.

حیاتی کمبود نیرو در آموزش و پرورش را یک نقیصه در سیستم آموزش شهرستان خواند و افزود: کمبود نیرو نباید با بر هم زدن تراکم دانش‌آموزان یک کلاس جبران شود و بهتر آن است که با در نظر گرفتن اضافه‌کاری و استفاده از معلمان با انگیزه سعی در جبران این کمبود کرد.

فرماندار خرمشهر از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش خرمشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از این مبلغ ۷۰ درصد تخصیص داده شده است که باید در صدد شناسایی این موضوع بود که این اعتبار در کجا و به چه نحوه‌ای به کار گرفته شده است.

حیاتی بر برنامه محور بودن جلسات تاکید کرد و گفت: تمام جلسات از جمله جلسات شورای آموزش و پرورش باید برنامه محور باشند تا به مرور زمان دچار روزمرگی و در ‌‌نهایت ابتر ماندن بسیاری از مصوبه‌ها نشود.

https://hoorkhabar.ir/309347کپی شد!
103