فعالیت ۸۰ کمپ مجاز درمان اعتیاد در خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۸۰ کمپ مجاز درمان اعتیاد (خانه بهبودی) و  ۸۲ مرکز متادون‌درمانی مجاز (درمان سرپایی) زیر نظر سازمان بهزیستی در سطح استان خوزستان فعال هستند.

 

غلامرضا صدیق‌راد  اظهار کرد: کمپ‌ها به طور متوسط می‌توانند تا ۳۰ فرد معتاد را نگهداری و ارایه خدمات درمانی کنند و دوره نگهداری و درمان در خانه‌های بهبودی ۲۱ روزه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود خانواده‌ها برای استفاده از خدمات ترک اعتیاد و درمان فرزند خود، به کمپ‌های مجاز و زیر نظر بهزیستی مراجعه کنند. کمپ‌های مجاز در سردر خود تابلوی مشخص دارند که می‌توان از این طریق کمپ مجاز را از غیرمجاز تشخیص داد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: با توجه به این که استفاده از کمپ‌های غیرمجاز خطرات خاصی دارد؛ کمیته نظارت بر فعالیت کمپ‌ها و مراکز متادون‌درمانی استان به صورت مستمر از این کمپ‌ها بازدید به عمل می‌آورد. این کمیته متشکل از بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها است.

وی افزود: ارایه خدمات در این مراکز به صورت داوطلبانه است به این معنی که افراد متقاضی درمان، داوطلبانه برای بهبودی و مراجعه به مرکز اقدام می‌کنند.

صدیق‌راد در خصوص فعالیت کمپ‌ های غیرمجاز درمان اعتیاد اظهار کرد: این گونه مراکز از طریق نیروی انتظامی و سیستم قضایی و با همکاری بهزیستی، شناسایی و برای تعطیلی انها اقدام می‌شود. برخی از مراکز غیرمجاز که در سال‌های گذشته تعطیل شدند برای ادامه فعالیت و اخذ مجوز لازم از بهزیستی اقدام کردند. اخذ مجوز می‌تواند در جهت قانونمند شدن فعالیت این مراکز موثر باشد.

https://hoorkhabar.ir/277888کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.