پیش‌نویس قطعنامه جدید روسیه در حمایت از آشتی محلی در سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت در حمایت از طرح آشتی محلی در راستای حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه و بهبود وضعیت انسانی در این کشور خبر داد.

به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، “ویتالی چورکین” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در پایان نشست پشت درهای بسته شورای امنیت اعلام کرد که این کشور پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به این شورا ارائه داده که در آن از طرح آشتی محلی و حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه حمایت شده است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، متن این پیشنویس مربوط به ابعاد انسانی اوضاع در سوریه شده و از گفت‌وگو بین طرفین مناقشه و طرح آشتی محلی بین مقامات دمشق و گروه‌های مسلح مخالف که از تاریخ دوم ماه مه در شهر حمص به اجرا گذاشته شده، حمایت کرده است.

چورکین گفت: در این سند بر ضرورت حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مناقشه در سوریه که طرح آشتی محلی نمونه موفق آن است، تاکید شده است.

وی با یادآور این نکته که ابتکارعمل روسیه پاسخی به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه در هفته گذشته نیست، افزود: ما معتقدیم که لازم است گامی به سمت جلو برداشت تا شرایط لازم برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و وضعیت کلی در این کشور جنگ زده بهبود پیدا کند.

https://hoorkhabar.ir/27339کپی شد!
52