آیت‌الله شفیعی: تا ابد رهین امام رضا (ع) هستیم

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران اسلامی بزرگترین عظمت را در زمینه علم و دانش و اعتقاد از امام رضا(ع) دارد، گفت: امام رضا(ع) با علم عظیم خود و مقام امامت، اعتقادات اسلامی را تحکیم بخشیدند و سرمنشأ تحولی عظیم در عقاید دینی شدند.

آیت‌الله سید علی شفیعی، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) که شامگاه روز گذشته ۱۴ شهریور در شهرستان شوش برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و بهره‌مندی از برکات امام رضا(ع) و دیدار شاعران اهل‌بیت(ع) از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسئولان شهرستان شوش که همه گونه امکانات لازم را برای برگزاری جشنواره فراهم کردند تقدیرو تشکر کرد.

وی گفت: در آستانه ولادت امام رضا(ع) هستیم؛ شخصیت عظیمی که عامل ورود مذهب تشیع به ایران اسلامی است و عنایت خاصی از سوی مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله ابراز شد و ما بر اعتقاد مذهبی خود نسبت به ساحت امامت و ولایت و تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری موظف هستیم برای بزرگداشت این روزها و بهره‌گیری معنوی از این فرصت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بزرگترین عظمت را در زمینه علم و دانش و اعتقاد از امام رضا(ع) دارد، در توضیح این مطلب گفت: به گفته علامه طباطبایی اوضاع دینی و مذهبی مردم در دوران امام رضا(ع) به جایی رسید که تنها کلمه لااله‌الا‌الله مانده بود. ولی امام هشتم در آن دوران با مناظرات و گفت‌وگو با رؤسای ادیان و مذاهب اعتقادات مذهب را محکم و مردم را از شر فلسفه یونان رهایی بخشید.

آیت‌الله شفیعی خاطرنشان کرد:‌ در آن روزها که وسوسه کلامی اشاعره و معتزله در رابطه با توحید ایران را فرا گرفته بود و به اعتقاد بنده حتی کلمه لااله‌الا‌الله را به شدت زیر سؤال برده بود، امام رضا(ع) با علم عظیم خود و مقام امامت، اعتقادات اسلامی را تحکیم بخشیدند و دوباره مردم را به سمت معتقدات دینی سوق دادند و سرمنشأ تحولی عظیم در عقاید دینی شدند.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما تا ابد رهین امام رضا (ع) هستیم. امام رضا (ع) مصداق کامل روشن‌بینی مذهبی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان شوش شهری مذهبی و ولایت‌مدار است، گفت: مردم این شهرستان با اعتقاد به امامت، مذهب و ولایت نفس می‌کشند. اهالی این شهرستان همه یک دل و یک زبان هستند. ولایت اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی و ولایت مقام معظم رهبری را پذیرفته‌اند و ما این را ارج می‌نهیم. با وجود چنین ویژگی‌هایی شهرستان شوش این ظرفیت را دارد که چنین مراسمی در آن برگزار شود.

https://hoorkhabar.ir/254490کپی شد!
143
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.