۱۰ دستگاه برتر در زمینه خرید درون استانی تقدیر شدند

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که اجلاس نماز، اذان ملی نماز و یک توجه عمومی سالانه در کشور به این امر، ارتباط با خدا، تقویت این ارتباط و توجه به این ارتباط است، گفت: قطعا این امر به نفع جامعه و یک سرمایه گذاری تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است و اگر دیگر سرمایه گذاری‌های‌مان به آن متصل شود استوار، پایدار و جهت‌دار خواهد شد.

 سید مجتبی کلباسی در دهمین جلسه شورای اداری خوزستان که عصر ۱۲ شهریورماه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که چون حاج آقا قرائتی مایل بودند در این جلسه شرکت کنند و این امر برایشان مقدور نشد، قرار شد به‌صورت تلفنی چند دقیقه با حضار صحبت کنند، در یک ارتباط مستقیم تلفنی از پشت تریبون حضار را به شنیدن سخنان وی دعوت کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در این ارتباط مستقیم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که ما از نماز غفلت کردیم، بر لزوم توجه همه مسئولان و مدیران به اهتمام بر اقامه  نماز تأکید کرد و با یادآوری جلوه‌های زیبای نماز در دوران دفاع مقدس هشدار داد که مبادا چنین شود که در زمانی که شما مدیر هستید و قدرت در دست شماست جوانان و نوجوانان با نماز بیگانه شوند و نسبت به آن کاهلی کنند.

وی با تأکید بر شناسایی و بسیج همه معلمان‏، ائمه‌جماعات و طلاب حوزه‌های علمیه در امر ترویج نماز، تکمیل مساجد بین راهی‏، اهتمام بر نظافت مساجد‏، وقف برای نماز و دیگر برنامه های عملی در این خصوص‏، با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس نماز گفت: نمی خواهیم که شعار بدهیم و یک کار دکوری و ویترینی انجام دهیم بلکه می خواهیم موجی در سطح کشور ایجاد شود که همه بگویند خبری شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: شوراهای اسلامی‏، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها باید اهتمام به این موضوع داشته باشند؛ خوزستان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف است و امیدواریم در این زمینه نیز مسئولان فکری کنند و گامی در برگزاری این اجلاس خواه علمی،‏ فکری، هنری، تبلیغاتی، اخلاقی وغیره بردارند.

در ادامه و پس از این ارتباط تلفنی، کلباسی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به  این‌که امسال به دعوت نماینده ولی فقیه و استاندار محترم اجلاس نماز در خوزستان برگزار می شود، مردم خوزستان را  شهره به مهمان‌نوازی و خونگرم‌بودن توصیف و با اشاره به آیاتی در خصوص “عباد الرحمن” در سوره مبارکه فرقان اظهارداشت: در این آیه بیان می شود که “خداوندا از همسران و فرزندان ما کسانی را قرار بده که موجب آرامش دل (روشنی چشم) باشند و ما را برای متقین پیشوا قرار بده”.

کلباسی افزود: ارتباط این دو موضوع یعنی پیش‌رو بودن برای اهل تقوا و این‌که نسل آینده موجب روشنایی چشم گذشتگان باشد از این جهت است که انسان هم می تواند پیش‌رو برای اهل گناه و یا افراد بی تفاوت نسبت به دین، ارتباط با خدا و نماز باشد و هم می تواند به گونه ای حرکت کند که افرادی که پشت سر وی قرار می گیرند اهل تقوا باشند.

وی افزود: اگر انسان پیش‌رو برای اهل تقوا باشد، نسل و تربیت یک تربیت خداپسند و موجب نور چشم خواهد شد. زمانی که حضرت ابراهیم خلیل، همسر و فرزندش را به امر خداوند به یک بیابان بی آب و علف می برد عنوان می کند که خداوندا من همسر و فرزندم را در یک سرزمین بی آب و علف نزد خانه محرم تو “کعبه” آوردم که البته آن زمان کعبه وجود نداشت و در طوفان نوح آثار آن از بین رفته بود و سپس فلسفه کار خود را اقامه نماز عنوان می کند. اگر دعای حضرت ابراهیم مستجاب می شود که “رب اجعل هذا بلدا آمنا” به این دلیل است که مرکزیت آن شهر برای نماز بنا شده و محورش کعبه و نماز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در کشور با تأکید بر این‌که جامعه دینی و تربیت دینی هرگز بدون نماز میسر نیست، افزود: اگر راهی جز این وجود داشت قطعا خداوند آن را به ما ارایه می کرد؛ دلیل آن‌که در تمام دستورات و عمده آیات به استثنای یکی‌دو مورد که آن هم دلیل دارد، همه جا نماز مقدم است و هرجا که قرآن بخواهد جامعه ایمانی، الگوها یا فرد را معرفی کند، نخست از نماز سخن می‌گوید اهمیت بسیار نماز است.

کلباسی ادامه‌داد: یکی از مواردی که نماز پس از امر دیگری ذکر شده است آیه  ”استعینوا بالصبر والصلوه” است که عنوان می کند از صبر و نماز برای حل مشکلات جامعه یاری بگیرید و برای آنکه آن تربیت دینی میسر و امنیت برقرار شود، این توصیه را مطرح می کند.

وی با اشاره به این‌که مکرر از مسئولان زندان‌ها و وزرای مربوطه شنیده‌ایم که کسانی که اهل جرم و جنایت هستند اهل نماز نیستند و بالعکس آن، تصریح کرد: ما یک سرمایه تربیتی این چنین و یک نعمت بزرگ در اختیار داریم که باید وظیفه مان را در مقابل این نعمت ادا کنیم زیرا قطعا به نفع ما و جامعه ما خواهد بود. مرام و مسلکی که نماز در محور آن نباشد خیری هم در آن وجود ندارد. برای حل مشکلات جامعه باید به سراغ نماز برویم به‌ویژه اکنون که در نسل ما و نسل فرهیخته با هجوم عظیم راه‌های ضدالهی مواجه هستیم راهی جز تقویت نماز نداریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در کشور با ابراز امیدواری از این‌که مساجد در شهر اهواز زنده و مملو از جوانان و نوجوانان مشتاق است، تاکید کرد: همه همت خود را باید بر توسعه امر نماز قرار دهیم. این الگو باید در کشور مطرح شود و اجلاس فرصتی برای طرح کردن این الگوها است؛ به ویژه در استان و منطقه ای مانند خوزستان که محل حضور و عروج شهدا و رخداد آن همه شور و حماسه در سال‌های دفاع مقدس و خلق صحنه های زیبای اقامه نماز بوده است؛ یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس تکیه بر نماز بوده و نماز نقش مهمی در پرورش آن نسل و نگهداری جبهه مقاومت فداکاری‌ها ایفا کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز به‌عنوان وظیفه سازمانی خود انتظار دارد مسئولان دخیل در برگزاری اجلاس این کار را نه به‌عنوان یک کار طبق دستور و بخشنامه بلکه به‌عنوان یک وظیفه فردی، اجتماعی و دینی نگاه کنند و این اجلاس را به‌گونه‌ای برگزار کنیم که برتر و مؤثرتر از همه اجلاس‌ها باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در کشور با ذکر یک مثال که اگر به ما بگویند شما این فرصت را دارید که وارد کعبه شده و متبرک شوید هیچ‌گاه به جای خود کسی را به‌عنوان نماینده نمی فرستیم، تصریح کرد: امر نماز قطعا از ورود به کعبه مهم‌تر و آثار آن بیشتر است و اصلا کعبه هم برای آن‌که قبله نماز باشد بنا شده است؛ بنابراین از همه انتظار می رود به طور جدی در این زمینه ورود کنند. زیرا مطمئنا در این صورت این امر تحولی در افکار و اندیشه ها در سطح ملی خواهد داشت و امیدواریم برگزاری این اجلاس خاطره‌ای بسیار ماندگار و جاودان از نماز در خوزستان برجا بگذارد.

در این نشست همچنین مسعود صدری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، با تأکید بر اهتمام جدی استان به گزارش‌گیری از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در طرح خرید از داخل استان، گفت: اگر دستگاه ها به مکاتبات مکرر در این زمینه ترتیب اثر ندهند به این منظور برداشت می کنیم که با ما قهر هستند و در آشتی کردن هم پیش قدم نخواهیم شد؛ اگر پرداختی این دستگاه ها سر برج واریز نشود بدانند که تبعات آن متوجه ما نیست.

وی با اشاره به بخشنامه ابلاغی استاندار در اواخر سال گذشته و آغاز عملیات اجرایی آن از امسال تصریح کرد: اگر از منظر ابلاغ دستور مدیریت ارشد استان به این بخشنامه نگاه کنیم یک نوع انتظارات از دستگاه های اجرایی متصور است ولی اگر به عنوان یک ایده مدیریتی به دستگاه های اجرایی دیده شود، از اهمیت بالاتری نسبت به اجرای اجباری یک دستور مدیریتی برخوردار است و چه با منافع شخصی، خانوادگی، فامیلی یا استانی به آن نگاه کنیم وقتی رونق تولید در استان با مصرف کالا و خدمت درون استانی ایجاد شود، نتیجه آن رونق اقتصاد در صنایع سبک و در نهایت اشتغال بدون منت خواهد بود.

صدری با بیان این‌که اجرای این بخشنامه به ۲ صورت تشخیص توسط مدیران برای انجام معامله با طرف معاملات درون‌استانی و تطبیق این تشخیص با قوانین و مقررات قابل انجام است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی بخش دوم کار یعنی تطبیق با قوانین و مقررات را بر عهده گرفته است و در بخشنامه نیز ذکر شده که در هنگام نیاز به خرید کالا اگر آن کالا و خدمت درون استان ارایه نمی‌شود، دستگاه‌های اجرایی به معاونت برنامه‌ریزی استان گزارش دهند که بتوانیم آن خلأ تولید را به نحو احسن شناسایی و در جهت راه‌اندازی و ایجاد واحدهای جدید مورد نیاز استان سیاستگذاری کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به برگزاری چندین جلسه توجیهی با ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه ها، اظهار کرد: انتظار می رود مدیران دستگاه ها مشارکت و عنایت ویژه نسبت به اجرای این بخشنامه نشان دهند و دیگر نیاز به مکاتبات مکرر برای ارسال گزارش عملکرد نباشد.

صدری تصریح کرد:‌ از حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه اجرایی در استان، تقریبا ۴۱ دستگاه که بیشتر شامل شهرداری ها و شرکت‌های دولتی است، گزارش عملکرد خود را ارایه ندادند. از سوی دیگر تاکنون گزارشی از دستگاه های اجرایی مبنی بر آن‌که بنا به ضرورت و نبود کالای موردنیاز از خارج از استان خرید انجام دادند، دریافت نشده است که بتوان با سازمان صنعت‏  معدن و یا دستگاه های دیگر در جهت تقویت تولید کالاهایی که در استان تولید نمی شود، هماهنگی لازم را انجام داد.

وی با اشاره به این‌که برخی عنوان می‌کنند که این بخشنامه قانونی نیست اما بارها توضیح دادیم که این بخشنامه به هیچ عنوان هیچ‌گونه تناقضی با قوانین و مقررات موضوعه ندارد، اظهارداشت: ‌اشراف به قوانین و مقررات اقتضا می کند نقاط ضعف خود را با اعمال ترجیحات رقابتی به نقطه قوت تبدیل و به نوعی از فعالان اقتصادی درون استان حمایت کنیم که یکی از دستگاه های نمونه سازمان بازرسی استان است که ۱۰۰درصد خرید خود را از درون استان انجام داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان همچنین به جلسه‌ای با حضور بنکداران برای قرار دادن تولیدات استانی در شبکه توزیعی استان اشاره و تصریح کرد: با وجود آن‌که به نوعی امتیازاتی برای این واحدها در نظر گرفته شد اما پاسخ دادند که واحدهای تولیدی خودشان می خواهند به شکل مویرگی در شبکه توزیع کالایشان را توزیع کنند. یعنی هم تولیدکننده و بازرگان باشند که این رویکرد تا حدودی کار را مشکل می کند.

صدری افزود: شاید تولید کننده استانی یک مقدار نفع زودگذر خود را می بیند و موافق با تعامل بیشتر نیست اما معتقدیم باید فعالیت‌های بازرگانی را از فعالیت تولیدی خود جدا کنند زیرا در فروش واقعا بحث برند مطرح است. بنابراین این درخواست از واحدهای تولیدی استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که اعتبارات متمرکز از حوزه تصمیم گیری استان خارج است، گفت: در بحث اعتبارات متمرکز معاون پشتیبانی وزارت خانه مربوطه و ذی حساب دخیل هستند و در استان هیچ‌گونه نقشی در تعیین برند نداریم اما در خصوص خرید کالاهایی که در استان هم تولید نمی شوند به مدیران مالی و دستگاه های اجرایی توصیه شد که تا حد مقدور از بازار استان اقدام به تهیه کالای مورد نیاز خود کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به گزارش عملکرد چهارماهه دستگاه های دولتی اظهارداشت: تنها از حدود ۷۳۹ میلیارد تومان معامله که دستگاه ها گزارش دادند ۷۸ درصد آن یعنی حدود ۵۷۶ میلیارد تومان معامله اعم از عمرانی، جاری و عقد قرارداد در درون استان انجام شده است؛ همچنین ۱۷ و نیم درصد آن یعنی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به طور عمده به دلیل عدم وجود تولیدات مورد نیاز درون استان و به صورت اضطراری ازخارج استان تامین شده بود. ۴.۵ درصد دیگر معادل ۳۳ میلیارد تومان نیز علی رغم اعمال ترجیحات، خرید کالا و خدمت از خارج از استان انجام شد که این بخش بیشتر در بحث معاملات جزیی بوده که انتظار نداریم در این زمینه وارد شوند.

در این نشست همچنین سیدعیسی دارایی رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان،

با اشاره به اقدامات و طرح‌های بسیار بزرگ در حال اجرا در استان و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاندار اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوب استاندار و همکارانشان که تقریبا مغفول مانده بود طرح ۸۰۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی بود که البته این طرح آب رفت و به ۵۵۰ هزار هکتار تبدیل شد اما دکتر مقتدایی می گویند که در حال پیگیری هستند که همان ۸۰۰ هزار هکتار اجرایی شود.

دارایی افزود: در هر صورت عدد بسیار بزرگی است و اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات استان را می تواند حل کند؛ آنچه در پیش بینی ها مطرح می شود ایجاد نزدیک به ۳۳۰ هزار شغل از محل اجرای این طرح است که اگر یک سوم آن هم محقق شود بسیاری از مشکلات‌مان رفع می شود و  فکر می کنم اجرای این طرح می تواند حجم تولید محصولات کشاورزی را در استان به ۲۰ میلیون تن برساند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح گردشگری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح نیز که از ظرفیت استان استفاده می کند طرح بسیار بزرگی است؛ ما در استان مناطق بسیار خوبی برای گردشگری داریم که فکر می کنم در خوزستان هم آن ها را نمی شناسیم؛ با این وجود معتقدم در خوزستان اصلا گردشگری نداریم. اداره میراث فرهنگی و گردشگری خودش هم ساختمانی ندارد و در شهرستان ها هم یک نمایندگی است که کاری از دستش بر نمی‌آید.

دارایی ادامه داد: ورود استاندار خوزستان به این موضوع، می تواند تحول بزرگی در زمینه اقتصادی و اشتغالزایی در استان ایجاد کند.

وی دیگر طرح بزرگ در حال انجام در استان را که قرار است از آنچه در استان وجود دارد استفاده کند و تحقق آن را آرزوی همه نامید، طرح خرید از درون استان دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح قطعا می تواند برای کسانی که در تولید نقش دارند، دلگرم‌کننده‌تر باشد؛ همچنین طرح دیگری که در این روزها استاندار دستور آن را ابلاغ کردند و مردم نیز بسیار شادمان شدند و بعضی افراد سودجو در سطوح بالا هم ناراحت شدند، آزاد سازی تردد خودروهای اروندی است که البته هنوز به آن صورت کاری انجام نشده ولی متاسفانه عده ای شروع به جوسازی کردند؛ نمایندگان خوزستان با تمام قوا از این طرح حمایت می کنند که جلوی این جوسازی ها گرفته شود.

نماینده مردم اندیمشک در خانه ملت همچنین به طرح های بزرگ آبی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح ها تا حدودی انجام شده ولی پیگیری نشده است؛ البته در آینده با مشکلی به نام آب در کل کشور مواجه هستیم. در حال حاضر بسیاری از استان ها مشکل پیدا کرده‌اند و خوزستان هم که همه آن را آب احاطه کرده است با مشکل آب مواجه است. معتقدم بسیاری از مشکلات آب و تالاب ها در استان با یک عزم جدی قابل حل بود اما فکر می کنم عزمی درکشور وجود ندارد و وضعیت بحرانی شده است.

دارایی با بیان این‌که در مجلس روزی نیست که درباره آب صحبت نشود، افزود: با این وجود متاسفانه مسئولان فکر اساسی در این زمینه نمی کنند و از استاندار درخواست داریم بیشتر در این زمینه فعالیت کنند؛ همچنین طرح های دیگری که در استان در حال انجام است مانند طرح فرودگاه مسجدسلیمان از کارهای بزرگی است که همه باید از استاندار به‌خاطر این اقدامات قدر دانی کنند.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان نیز در این مدت اقداماتی در حمایت از استان انجام داده است. یک استعفای دسته جمعی صورت گرفت که نتیجه بخش بود و پیگیری انتقال آب از سرشاخه های کارون نیز تقریبا تا امروز به نتیجه رسیده است و وزیرنیرو هم انتقال آب را متوقف کرد. البته در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال استیضاح و طرح سؤال از وزیر هستند اما نمایندگان خوزستان از ایشان دفاع می کند. می خواستند آب را برای کشاورزی استفاده کنند در غیر این صورت هیچ‌کدام از ما مخالف انتقال آب برای شرب نیستیم.

دارایی افزود: مشکلات ادارات و دستگاه ها در استان در حال پیگیری، بررسی و جمع بندی است که نتیجه کار همراه با پیشنهادات و راهکارها به مسئولان کشور ارایه و پیگیری شود؛ به طور مثال در موضوع ارتباطات که خوزستان از ضعیف ترین استان های کشور بود بررسی کاملی انجام و نقاط ضعف مشخص شد. پیشنهادات هم به وزیر ارتباطات ارایه شد که تا آخر امسال وضعیت استان در این زمینه دگرگون می شود. در حالی که استان های شمالی جشن واگذاری تلفن به آخرین روستاهایشان هم برگزار کرده اند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم ها و تجهیزات ارتباطی در استان بسیار قدیمی هستند و شش سال پیش باید تعویض می شدند که این کار انجام نشد، به جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره و اظهارکرد: در این جلسه نیز وضعیت استان را برای آقای شمخانی ترسیم کردیم که قرار شد جلسه دیگری نیز در حضور ایشان برگزار شود؛ همچنین جلسه ای با حضور بزرگان استان در خارج و داخل استان به منظور کمیته بندی مشکلات استان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که فکر نمی کنم مشکلات خوزستان به این راحتی قابل حل باشد، بر لزوم انجام یک آسیب شناسی تصریح کرد و افزود: به طور مثال در زمینه راه از نظر مساحت نسبت به طول در رتبه ۱۱ کشور قرار داریم؛ خوزستان نزدیک به ۱۳۷۵ کیلومتر جاده دیگر نیاز دارد که در طول سه ـ‌چهار سال آینده برای بهسازی و روکش آن به حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است آن هم با وضعیت کنونی که در بسیاری از مسایل با مشکلات زیادی رو به رو هستیم؛ بنابراین درخواست داریم که همه کمک کنند و همه ما هم به استاندار یاری برسانیم که وضعیت خوزستان را روبه جلو حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه همواره سعی بر مخفی کردن ضعف ها داشتیم و مدعی بودیم ایده‌آل هستیم، خاطرنشان کرد:‌به همین دلیل بود که وقتی مسئولان کشور از مجموعه های استان بازدید می کردند می گفتند که وضعتان خوب است در حالی که باید واقعیت ها را نشان دهیم؛ اما هر مسئولی که به استان می آید می گوییم مشکلی نداریم و از همه ظرفیت خود استفاده می کنیم. کدام استفاده؟ راه آهن ما در زمان رضاشاه با ظرفیت حمل  هفت و نیم میلیون تن کالا کار می کرد اکنون به ۵ میلیون تن رسیده است در حالی که ظرفیت اسمی آن ۱۸ میلیون تن است اما طوری وانمود می کنیم که هیچ مشکلی وجود ندارد؛ سرعت قطار ما آن زمان ۶۰ کیلومتر بود که به ۴۰ کیلومتر کاهش یافته است؛ ‌در خواست ما این است که جمع بندی دقیقی از ظرفیت ها همراه با پیشنهادات ارایه شود که بتوانیم در رفع مشکلات کمک کنیم.

در این مراسم همچنین عبدالرسول ممتاران مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع، با بیان این‌که اگرچه در گام اول هدف تثبیت وضعیت اشتغال موجود است، اما باید کاری کنیم که ظرفیت هایی در بخش خدمات و تولید استان ایجاد شود، گفت: در حال حاضر نسبت به سال ۹۰ میزان تولیدات استان ۱۰ درصد و درآمد ملی ما ۲۰ درصد کاهش داشته است. البته نشانه هایی از امید وجود دارد که در سال جاری بتوانیم رشد منفی را در پایان شهریور شاید به یک درصد و تا پایان سال به ۲ درصد افزایش دهیم و لی در استان همه مدیران و مسئولان موظف هستند نسبت به اشتغال و افزایش ثروت عمومی پاسخگو باشند.

وی با ابراز خرسندی از احیای طرح خرید از داخل، این موضوع را مقدمه ای برای حفظ اشتغال موجود دانست و تصریح کرد:‌ باید ضمن حفظ و تثبیت اشتغال موجود در مرحله بعد با توانمندسازی بیشتر واحدهای تولیدی و خدماتی استان نقش بیشتری در این بخش ایفا و موجب اشتغال بیشتر و تامین معاش بیشتر برای مردم باشیم.

ممتازان با بیان این‌که اشتغال یک جریان سیال است، خاطرنشان کرد: ‌البته امکاناتی در استان وجود دارد که اگر بخواهیم از آن استفاده کنیم می توان هزینه استان را به راحتی تامین کرد. آبادان، آبادان نشد مگر با پالایشگاه آن و خرمشهر هم خرمشهر نشد مگر با وجود بندر آن؛ بنابراین با وجود صنعت می توان شهری را آباد کرد. با توجه به اراده و عزمی که در شخصیت اول استان وجود دارد باید این عزم و اراده به مدیران دستگاه ها هم منتقل و در وجود آن ها تجلی یابد.

وی با اشاره به جلسه اخیر رییس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: ‌آقای سیف اعلام آمادگی کردند که ۱۰۰درصد منابع برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در اختیار آن ها قرار بگیرد؛ به عبارت دیگر تا نقطه آخر ظرفیت اسمی را از محل منابع بانکی در اختیار آن‌ها قرار دهند. در استان از نظر منابع بانکی هیچ مشکلی نداریم ولی متاسفانه بانک های استان قسمتی از منابع خود را در جاهای دیگر هزینه کرده‌اند که این شایسته نیست؛ بانک های استان مدیون مردم و واحدهای تولیدی استان هستند و باید حتما جبران گذشته را در این رابطه انجام دهند.

مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع در ارتباط با نظام بودجه ریزی استانی نیز پیش درآمد این موضوع را در برنامه سوم اقتصادی دانست و تأکید کرد:با توجه به این‌که خوزستان از این نظام درآمد ‌هزینه ای استانی بهره‌های بسیاری برده است اگر احیا شود قطعا اثرات بسیار خوبی در استان خواهد داشت. البته دولت به شدت از برنامه چهارم به بعد تا حدودی تمرکزگرا شده و اختیارات استانی را محدود کرده‌است بنابراین همت و هماهنگی نمایندگان را می طلبد که نظام درآمد‌هزینه استانی را احیا کنیم. امیدواریم اساس این کار در برنامه ششم حتما جا بیفتد تا این نظام را داشته باشیم که برای مدیران نیز در زمینه وصول درآمدها و بازگشت منافع آن به استان ایجاد انگیزه کند.

در پایان این مراسم از مدیران ۱۰ دستگاه برتر در زمینه عملکرد خرید از داخل استان(مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و امنیتی استان، مدیر کل ثبت احوال استان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر شعب بانک صادرات در خوزستان، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، شهردار ویس، مدیرکل بنیاد شهید، مدیر عامل توزیع نیروی برق، مدیرکل نوسازی مدارس استان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان) با اهدای لوح تقدیر شد.

https://hoorkhabar.ir/252788کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.