سمینار «نقش زنان در گسترش فرهنگ مدیریت مصرف برق» در اهواز برگزار شد

سمینار «نقش زنان در گسترش فرهنگ مدیریت مصرف برقی توسط امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه‌ای در اهواز برگزار شد.

سمینار نقش زنان در گسترش فرهنگ مدیریت مصرف برق توسط امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه‌ای به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این سمینار اظهار داشت: متناسب کردن قیمت‌های بازار برق و تعرفه‌ها، تعیین سطوح وضعیت چندلایه رنگی، تعیین راهبر واحد برای فعالیت‌های پیک سایی، شناورسازی، هماهنگی تعداد ساعات پیک، تعیین حداقل سهمیه تکلیفی خاموشی برای صنایع انرژی بر در شرایط اضطراری و بازنگری تعرفه‌های گرمسیری راهکارهای مدیریتی بدون هزینه انرژی هستند.

محسن ارفاق افزود: آزادسازی هر کیلووات برق از ظرفیت عملی نیروگاه در پیک بار حدود یک هزار دلار ارزش دارد، اگر این اثر بخشی دائمی و قابل مقایسه با عمر ۳۰ سال نیروگاه و کاهش مصرف سوخت باشد، حدود ۱۰ هزار دلار سودآور است.

وی عنوان کرد: کشور‌های پیشرفته با وجود کاهش نیاز مصرف برق (حدود ۴۰ درصد) در ۳۵ سال گذشته، هنوز ۱۵ درصد ظرفیت صرفه‌جویی انرژی داشته و کشورهای چین، هند و برزیل حدود ۲۵ درصد ظرفیت بهینه‌سازی مصرف انرژی را دارند.

مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ظرفیت بهینه‌سازی مصرف در ایران حتی مستقل از اصلاح قیمت، بیش از ۵۰ درصد بوده، اما در فاز نخست در حد ۱۰ تا ۲۰ درصد فرض شده است.

در این نشست مشاور مدیر عامل در امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز افزود: امروزه در تمام جوامع صحبت از مصرف بی‌رویه انرژی و نگرانی‌های ناشی از کمبود آن مطرح است در کشور ما نیز با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برآنیم تا این عادت پسندیده هر چه بیشتر در جامعه و در کانون گرم خانواده‌ها بستر سازی و نهادینه شود.

شهناز احمدی‌روزبهانی متذکر شد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی بانوان در بخش خانواده است بنابراین آنان هستند که با مدیریت صحیح در این بخش تقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: رعایت الگوی صحیح مصرف و تعهد به انجام آن ناشی از میزان احساس مسئولیتی هر کدام از ما نسبت به هم نوع و همشهری‌های خود است.

https://hoorkhabar.ir/247639کپی شد!
102