جشنواره “میراث معنوی و زن” در اهواز برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از برگزاری اولین جشنواره “میراث معنوی و زن” در اهواز خبر داد.

دکتر الهه موالی‌زاده اظهار کرد: در این جشنواره که ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود، گروه‌های هنری و زنان فرهیخته و هنرمند خوزستانی با توانایی‌های برجسته، شرکت دارند و فعالیت و کار عرضه شده آنها توسط هیات داوران، ارزابی خواهد شد.

وی ادامه دارد: پس از داوری، افراد برتر معرفی و برای شرکت در اجلاس بین‌المللی میراث معنوی که در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان توضیح داد: میراث معنوی شامل حوزه‌های نوشتاری، فنی، حرفه‌ای و هنری و هر آنچه جز ابنیه است. در همین راستا، خوزستان زادگاه نی و عبابافی است که این هنرهای بومی در حال احیا شدن است و به همین ترتیب در حال پردازش موسیقی خاص و ویژه اقوام و قبایل مختلف استان خوزستان در این جشنواره هستیم.

موالی‌زاده افزود: همچنین یکی از افتخارات زنان در استان خوزستان و شهر اهواز وجود رخت‌شویخانه‌های دوران دفاع مقدس است؛ زنان خوزستانی در دوران دفاع مقدس به طور داوطلب جمع می‌شدند و کارهایی چون بسته‌بندی مواد غذایی رزمندگان، دوخت و دوز و شست‌وشو و تدارکات جبهه را انجام می‌دادند که به پاداش حضور این زنان شجاع، موزه زنان و دفاع مقدس در ساختار یک موزه مجسم در اهواز، احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: این موزه در مرحله مکان‌یابی است و مجوز برای انتخاب مکان آن از سوی سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان داده شده است. مرحله بعد نیز نیاز به همت همه مسئولان دارد تا موزه زنان و دفاع مقدس استان خوزستان به عنوان یک شاهکار در کشور معرفی شود.

https://hoorkhabar.ir/246219کپی شد!
116
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.