تامین عدالت و ارتقای سلامت در خوزستان در اولویت نخست قرار دارد

نظام نوین ارائه خدمات بهداشتی، درمانی ظرف سه سال آینده می تواند کاملا در کشور نهادینه شود.
ایدنی با اشاره به اینکه توسعه خدمات بهداشتی، درمانی در روستاها از دیگر سیاست های وزارتخانه است تصریح کرد: قرار است در یک سال و نیم آینده، بر طبق استانداردهای ملی و سطح بندی، تمامی تجهیرات و نیروهای انسانی مراکز بهداشتی روستایی تامین شود که قولی از سوی مسوولین سلامت است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: نظام نوین ارائه خدمات بهداشتی، درمانی ظرف سه سال آینده می تواند کاملا در کشور نهادینه شود.
وی بااشاره به اینکه خدمات بهداشتی، درمانی به سمت غربالگری بیماری های مزمن و غیر واگیر دار حرکت می کند ، افزود: از جمله اهداف ما اصلاح سبک زندگی و توانمند کردن مردم در مراقبت از خود می باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به دو ماموریت مهم دانشگاه شامل تامین، حفظ و ارتقای سلامت و تامین عدالت در سلامت تصریح کرد: عدالت در سلامت به این معنی است که میزان برخورداری مردم از خدمات سلامت همگن باشد.
وی با اشاره به اینکه توجه به هزینه ها بعد دیگر عدالت در سلامت است ,اضافه کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم در برنامه های ما قرار دارد.
دکتر ایدنی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی بعد از حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری رخ داد اظهارداشت: همگرایی بی بدیلی در ارکان نظام سلامت در کشور به وجود آمده است که این همگرایی و همکاری، فرصت خوبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت ها است تا بتوانیم یک برنامه خوب را برای حل مشکلات حوزه سلامت تدوین کنیم.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست گفت: در ۹ ماه امسال به ازای هر ۱۰ نفر، یک عمل جراحی انجام شد و به ازای هر نفر یک و سه دهم مراجعه به درمانگاههای سرپایی داشتیم.
ˈایرج نظریˈ افزود: چهل بیمارستان در استان خوزستان به مردم خدمات ارائه می کنند که از این تعداد ۲۳ بیمارستان دانشگاهی و ۱۷ بیمارستان غیر دانشگاهی است.
وی تصریح کرد: سه هزار و ۶۶۴ تخت دانشگاهی و یک هزار و ۹۴۶ تخت غیر دانشگاهی در بیمارستان های استان فعال است.
نظری گفت: همچنین ۵۷۹ تخت ویژه برای بیماران قلبی، CCU و کمک تنفسی داریم که ۳۸۲تخت در بخش دانشگاهی و ۱۹۷ تخت در بخش غیر دانشگاهی فعال می باشد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در این مدت ۱۷۰ هزار و ۱۷ نفر در بیمارستان های دانشگاهی و ۱۳۰ هزار نفر در بیمارستان های غیر دانشگاهی بستری شده اند.
وی ادامه داد: در زیر مجموعه دانشگاه، ۲۵ بخش دیالیز و ۱۷۱ تخت دیالیز داریم.
نظری افزود: بخش دوم دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) با ۱۸ تخت جدید راه اندازی شده است که ۴۳ تخت خدمات دهی به بیماران دیالیزی دارد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وجود تعداد ۴۳۲ بیمار هموفیلی درخوزستان گفت: واحد دندانپزشکی ویژه این بیماران در بیمارستان شفا راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال، ۱۶ مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی داشتیم که فرهنگ سازی در این زمینه باید بیشتر صورت گیرد.
نظری ادامه داد: دانشگاه برای بیماران خاص، هزینه های خوبی را تامین کرده است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در معاونت درمان، چهار بخش برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم وجود دارد که شامل ستاد رها با شماره ۳۳۸۹۱۸۳، سامانه ۳۱۱۰، واحد رسیدگی به شکایات و سایتی در معاونت درمان می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در خصوص چهارشنبه سوری گفت: امسال در سطح استان خوزستان برای پیشگیری از حوادث و آگاه سازی مردم، اقدامات خوبی صورت گرفته است و سازمان های مختلف در این موضوع به خوبی مشارکت دارند.
دکترˈسید سعید سیدیانˈ افزود: روز ۲۵ اسفندماه مراسم نمادین برای آگاه سازی دانش آموزان از خطرات چهارشنبه سوری در دبیرستان میثاق برگزار شد.
وی تصریح کرد: از جمله اهداف ما کاهش حوادث، معلولیت ها، آسیب ها و مرگ و میر است.
سیدیان ادامه داد: استراتژی وزارت بهداشت در این خصوص جلب همکاری های بین بخشی و درون بخشی، جلب مشارکت نهادهای مردم نهاد و دولتی، ارتقای سطح آگاهی های مردم و جمع آوری اطلاعات و اولویت بندی آنهاست.
رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهارداشت: در این راستا، خودروهای آتش نشانی در نقاط پرتردد مستقر شده و از نیروهای شیفت استفاده می شود.
وی گفت: آماده باش نیروهای اورژانس، استقرار اکیپ های موقت در مناطق پرتردد، آموزش همگانی از طریق صدا و سیما و اجرای فعالیت های آموزشی از طریق آموزش و پرورش از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این راستا ست.
سیدیان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در سفرهای نوروزی گفت: رعایت بهداشت آب، خرید مواد غذایی از مراکز تهیه و توزیع مطمئن و اجتناب از خرید کردن از دوره گردان از جمله نکاتی است که باید رعایت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: مردم باید به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح ترافیکی باید به علائم هشدار دهنده و مقررات راهنمایی رانندگی توجه کنید، قبل از حرکت از وضعیت آب و هوا مطلع شوند و در صورت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهار داشت: ایجاد روحیه امیدواری، فضای بانشاط در دانشگاه توام با آرامش برای دانشجویان از جمله فعالیت های این حوزه است.
دکتر ˈساسان موگهیˈ با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: این سند از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که آن را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.
وی تصریح کرد: باید با اقدامات کارشناسی و شیب آهسته، بدون شتابزدگی، تعالی فرهنگ را در دانشگاه دنبال کنیم.
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهارداشت: در سال ۲۰۰۰، ۹ مقاله در دانشگاه تولید شد در حالی که تعداد مقالات در پایان سال ۲۰۱۳ به ۴۲۸ عدد رسید که رشد ۵۰ برابری را نشان می دهد.
دکتر ˈنادر صاکیˈ افزود: در معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه، ۲۲ مرکز تحقیقاتی داریم که بر اساس نیاز استان برنامه ریزی شده است.
https://hoorkhabar.ir/2387کپی شد!
182