دعوت از کارشناسان فنی آتش‌سوزی برای بررسی علل حریق مجتمع کادوس آبادان

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان گفت: ‌به منظور بررسی علت و یا عوامل بروز حریق در مجتمع کادوس چهار از سه کارشناس فنی آتش‌سوزی دعوت شده است.

احمد شیرعلیزاده با اشاره به اینکه پرونده مجتمع کادوس همچنان در حال پیگیری و بررسی است اظهار کرد: اعلام دلایل آتش سوزی در این مجتمع منوط به حضور کارشناسان فنی در منطقه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارشناسان دعوت شده برای حضور در منطقه از اهواز و تهران هستند.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان تصریح کرد:‌ نظریه کارشناسان سازمان آتش‌ نشانی ناپخته و خام است و با قراین و شواهد همخوانی ندارد.

شیرعلیزاده با اشاره به اینکه موضوع کندسوزی در بحث آتش‌‌سوزی مطرح شده است یادآور شد: گزارش ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی آبادان دقیقا نقطه مقابل موضوع اشاره شده است.

این مسئول قضایی گفت: در بحث عمدی بودن آتش‌سوزی باید حریق به صورت سریع رخ داده باشد و این در حالی ا‌ست که بروز آتش‌سوزی در مجتمع کادوس چهار از ساعت سه نیمه شب آغاز شده و مردم اطراف بوی سوختگی را احساس می‌کردند.

وی افزود:‌ از آنجایی‌که این مسئله در نیمه شب رخ داده بود تشخیص به موقع آتش سوزی و اعلام آن به سازمان آتش نشانی توسط اهالی منطقه میسر نبود.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان اظهار کرد: از سوی دیگر در بازبینی دوربین‌های مدار بسته موجود در این مجتمع نیز نشانی از اینکه فرد و یا افرادی در حال اقدام برای آتش سوزی هستند دیده نشد.

*برخورد قضایی با مالکان مجتمع‌های تجاری که برای ایمن‌سازی اقدام نمی‌کنند

شیرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد قضایی با مالکان مجتمع‌های تجاری که برای ایمن‌سازی اقدام نمی‌کنند، خبر داد.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که پس از وقوع حادثه رخ داد مقرر شد تا مالکان واحدهای تجاری در سطح شهر نسبت به ایمن‌سازی واحدهای خود به تجهیزاتی همچون سیستم علام حریق اقدام کنند و شهرداری نیز بر حسن انجام آن نظارت داشته باشد.

این مسئول قضایی در پایان افزود: ‌در صورت اعلام شهرداری مبنی بر عدم اقدام لازم مالکان مجتمع‌های تجاری برای ایمن‌سازی مراتب از طریق دادستانی پیگیری و در صورت نیاز دستور پلمب صادر می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/217647کپی شد!
166
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.