راه‌اندازی ۱۹۷۷گشت پیاده، موتوری و خودرویی ویژه نوروز در خوزستان

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از ایجاد یک هزار و ۹۷۷ گشت پیاده، موتوری و خودرویی ویژه نوروز در این استان خبر داد.

محمدرضا اسحاقی در نشست خبری که صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل فرا رسیدن عید نوروز و اینکه در این ایام بافت مرکزی شهر‌ها و بازار‌ها شلوغ‌تر از قبل شده است و مردم تا ساعت‌ها بعد از نیمه شب در بازار حضور دارند تمرکز پلیس را در این مناطق بیشتر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده است در ۱۵ روز ابتدایی این طرح که از اسفندماه آغاز شد، شاهد کاهش ۱۵ درصدی سرقت‌ها در بافت مرکزی شهر‌ها باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان اضافه کرد: در همین خصوص در بعضی از بازار‌ها مانند بازار کاوه اهواز با استفاده از سیستم صوتی، اقدام به آموزش مردم برای هوشیاری در مراقبت از وسایل خودشان کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: از دیگر اقدامات ما موضوع سنتی چهارشنبه آخر سال است که هرچند هرساله با آن روبرو هستیم ولی شاهد کاهش خشونت در جامعه هستیم که یکی از دلایل آن کمک و همراهی خانواده‌ها در این موضوع است.

اسحاقی ابراز کرد: به تمام فروشندگانی که ممکن است کالاهای آن‌ها کاربرد دوگانه در تهیه بمب‌های دست‌ساز داشته باشد هشدارهای لازم را داده‌ایم و گفته‌ایم که منافع مادی زودگذر را به سلب آسایش مردم ترجیع ندهند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز با افرادی که به ایجاد ترافیک در خیابان‌ها، انجام حرکات ناشایست و گرفتن آسایش مردم اقدام می‌کنند برخورد خواهیم کرد و آن‌ها و خودرو‌هایشان تا پایان نوروز مهمان ما در بازداشتگاه‌‌هایمان خواهند بود، به دلیل اینکه این اقدامات خط قرمز پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در سال ۹۱ کشفیات ما در حوزه مواد محترقه هزار ۴۲۰ عدد بود ولی در یازده ما امسال ۳۲۵ هزار عدد مواد محترقه را توانسته‌ایم کشف کنیم و کشفیات بالایی داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی پلیس بیان کرد: در ایام نوروز نیز علاوه بر هزار و ۹۷۷ گشت پیاده، موتوری و خودرویی که در سطح استان داریم، تصمیم گرفته‌ایم در ۲۲۰ نقطه از ورودی شهر‌ها و پارک‌هایی که مردم در آنجا استراحت می‌کنند کانکس و چادرهای پلیس نصب کنیم تا مردم احساس امنیت بیشتری بکنند.

اسحاقی اشاره کرد: همچنین با رایزنی که با رئیس دادگستری خوزستان داشته‌ایم قرار بر این شده  تا زندانیان خشن و سارقان سابقه‌دار از امتیاز مرخصی و استراحت در ایام نوروز استفاده نکنند.

وی در پایان با درخواست از رانندگان در رعایت قانون و دقت در رانندگی گفت: ۷۹۸ نفر در یازده ماه امسال در جاده‌های خوزستان به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که اکثر این تصادفات به علت واژگونی و خواب آلودگی راننده صورت گرفته است.

https://hoorkhabar.ir/2153کپی شد!
123
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.