افتتاح ۶ تخت جدید دیالیز در خوزستان

با افتتاح سراسری تخت‌های دیالیز در بیمارستان‌های سراسر کشور، ۶ تخت جدید در استان خوزستان افتتاح شد.

دکتر اسماعیل ایدنی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در مراسم افتتاح این دستگاه‌ها که روز گذشته به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: ۲ دستگاه  جدید دیالیز همزمان با  توسعه  بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با داشتن ۴۳ تخت به عنوان بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین مرکز دیالیز جنوب غرب کشور می‌باشد.

ایدنی اظهار کرد: همچنین ۲ دستگاه دیالیز در بیمارستان گلستان اهواز و ۲ دستگاه دیگر در بیمارستان بزرگ رامهرمز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که با تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان مادر رامهرمز تعداد تخت‌های فوق به ۱۴ تخت خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در استان خوزستان ۸۵۱ بیمار دیالیزی وجود دارد که ۱۷۱ دستگاه به این بیماران سرویس می‌دهند؛ بیش از ۴۰ درصد این دستگاه‌ها فرسوده هستند و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به رشد سالیانه ۱۲ درصدی بیماران دیالیزی در استان خوزستان، برنامه جایگزینی این دستگاه‌ها در استان بسیار ضروری می‌باشد.

ایدنی تصریح کرد: با افتتاح این دستگاه‌ها نسبت تعداد تخت‌ها به بیماران به ۴.۳ خواهد رسید که تا قبل از افتتاح دستگاه‌های جدید این نسبت ۴.۸ بوده است.

وی گفت: توزیع دستگاه‌های دیالیز در استان ناهمگن است به طوری که در برخی شهرستان‌ها این نسبت به ۶ تخت برای بیماران می‌رسد که این رقم، ضرورت تصحیح توزیع را نشان می‌دهد.

https://hoorkhabar.ir/2147کپی شد!
171