رشد ۹۰ درصدی تولید انواع لوله/ تامین ۹۰۲ کیلومتر لوله پروژه خط ‌لوله صلح در اهواز

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: امسال ۵۶ هزار تن انواع لوله در این شرکت تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عبدالحسین بساق‌زاده در نشست با اصحاب رسانه که روز گذشته برگزارشد، عنوان‌کرد: نخستین اقدامی که در سال جاری برای بهبود وضعیت شرکت لوله‌سازی اهواز انجام شد، تحت پوشش قرار دادن بسیاری از کارگران زیرنظر شرکت‌های خصوصی تابعه این شرکت است. همچنین فرزندان جانباز و شاهد که در این شرکت مشغول به کارند را با اخذ مجوز از استخدام پیمانی به قراردادی بلندمدت ارتقا دادیم.

 

وی افزود: امسال یک میلیارد ریال تسهیلات به کارگران کمک مالی شد. اقدام بعدی که در رابطه با بهبود وضعیت کارگران صورت گرفت. اعطای تسهیلاتی یا سود ۴ درصد به کارگران در بانک‌های مختلف بود.

 

بساق‌زاده تصریح‌کرد: شرکت لوله‌سازی اهواز سال ۴۶ تاسیس شد و در ابتدای فعالیت خود تامین‌کننده لوله‌های مورد نیاز شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت ایران بوده و هم‌اکنون نیز هست. به همین علت در چند سال اخیر وظیفه تولید لوله‌های کیسینگ جدار چاه را بر عهده گرفت. خوشبختانه در این مدت توانستیم لوله‌ها را با استانداردهای تعریف شده تولید و به این شرکت‌ها تحویل دهیم.

 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: براساس قراردادی که به تازگی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران برای تولید لوله‌های کیسینگ جداره چاه منعقد کردیم، هم‌اکنون در حال تولید ۱۲۰ شاخه لوله ۳۵ اینچ برای شرکت نفت و ۱۸۰ شاخه لوله ۳۰ اینچ برای شرکت حفاری هستیم.

 

بساق‌زاده با بیان این‌که شرکت لوله‌سازی در چند سال اخیر فراز و شیب‌های زیادی را طی کرده، اظهارکرد: هدف اول ما بازگشت آرامش به شرکت است و برای تحقق این هدف نیز اقدامات زیادی انجام شده است.

 

وی ادامه‌داد: از جمله اقداماتی که در راستای بهبود وضعیت شرکت لوله‌سازی اهواز انجام شده، استفاده از تمام پرسنل است. در زمینه افزایش تولیدات نیز با ظرفیت حداقل یک شیفت در روز کارخانه مشغول به کار هستیم.

 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز بیان‌کرد: از جمله پروژه‌های مهم شرکت در تولید لوله‌های گاز ترش، پروژه‌های خط لوله پارس‌جنوبی در ۵ فاز است که مشتریان این لوله‌ها شرکت پتروپارس به میزان ۱۱۲ کیلومتر لوله، شرکت توتال فرانسه با ۲۱۸ کیلومتر و شرکت آجیب ایستالیا با ۱۶۴ کیلومتر لوله است.

 

بساق‌زاده افزود: همچنین ۲۲۵ کیلومتر لوله برای شرکت آلمانی preussage  و ۳۳۲ کیلومتر لوله برای طرح میدان نفتی آزادگان باید تولید کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که شرکت لوله‌سازی اهواز آلودگی زیست محیطی ایجاد نکرده است، گفت: این شرکت برای تولیدات خود تصفیه‌خانه‌های گازهای آلاینده دارد و در رابطه با پساب و فاضلاب شرکت نیز تصفیه‌خانه مجزا، تمام خروجی‌ها را تحت کنترل دارد.

 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز اظهارکرد: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر در این شرکت در ۴ کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

 

بساق‌زاده خاطرنشان‌کرد: امسال در تولید انواع لوله‌ها رکورد داشتیم و با ۱۰ درصد ظرفیت توانستیم ۵۶ هزار تن لوله تولید کنیم. چنانچه نقدینگی سهام‌دار عمده شرکت تامین شود، ظرفیت تولید چند برابر خواهد شد.

 

وی تصریح‌کرد ۵۵.۵ درصد سهام این شرکت مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، ۲۵.۵ درصد مربوط به بیمه تامین اجتماعی و ۲۹ درصد هم متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت است.

 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز اظهارکرد: در پروژه‌های بین‌المللی نیز این شرکت توانست ۹۰۲ کیلومتر لوله پروژه گاز صلح را از عسلویه تا پاکستان تامین کند. همچنین متعهد به احداث ۲۰۰ کیلومتر خط لوله از ایرانشهر تا مرز پاکستان و ۴۰۰ کیلومتر دیگر در داخل خاک پاکستان هستیم.

 

بساق‌زاده یادآورشد: شرکت لوله‌سازی اهواز هم‌اکنون با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به کار است و چنانچه بتواند ۸۰ درصد ظرفیت تولید خود را بالا ببرد و حدود ۳ سال به مرحله سوددهی برسد، می‌تواند تولیدات خود را نیز در بازار بورس عرضه کند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: شرکت سیال‌سازه روشن اولین شرکت یاری‌دهنده شرکت لوله‌سازی اهواز در شرایط بحرانی بود. این شرکت تمام نیروهای پیمانی ما را تحت پوشش قرار داد و از این طریق بسیاری از مشکلات شرکت حل شد.

 

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز بیان‌کرد: شرکت آهن ریل‌کاران نیز حمل و نقل لوله‌ها و مواداولیه شرکت را انجام داد. همچنین شرکت روشن صنعت‌روان‌کار از بدو تاسیس شرکت لوله‌سازی اهواز تامین کننده قطعات اولیه بوده است. شرکت ape نیز بازرگانی لوله‌ها را در دبی بر عهده دارد.

 

https://hoorkhabar.ir/2127کپی شد!
153