فرمانده انتظامی آبادان خبرداد : کاهش ۶۵ درصدی جرایم در آبادان

فرمانده انتظامی آبادان از کاهش ۶۵ درصدی جرایم در این شهرستان خبر داد.

حسین کهیایی صبح امروز در نشستی که به منظور پاسداشت روز خبرنگار در محل سرسرای اجتماعی این فرماندهی برگزار شد اظهار کرد: با نگاهی به فلسفه هر حرفه‌ای در می‌یابیم که همگان برای آگاهی بخشی به جامعه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران اگر در راستای درست و مناسبی انجام شود در کوتاه‌مدت می‌توان از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شد.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه رسالت خبرنگاران تکمیل کننده تلاش گردانندگان جامعه است، تصریح کرد: در جلسات مختلف گفتمان‌هایی صورت می‌گیرد و این خبرنگار است که این سخن‌ها و گفتمان‌ها را برای آنکه قابل فهم و ادراک برای همگان باشد با انجام برخی تغییرات به لحاظ  نگارشی و انشای درست، آن را می‌نگارد.

* وفاق ملی سبب تحکیم نظام می‌شود

کهیایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وفاق ملی سبب تحکیم نظام می‌شود یادآور شد: هیچ موضوعی در جامعه ابتر باقی نمی‌ماند و هر آنچه که به حقوق بشر ارتباط دارد باید به طور واضح و شفاف به آگاهی مردم برسد.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند تمام کارهایی که در راستای تحقق اهداف جامعه انجام می‌شود را با رعایت اخلاق حرفه‌ای، منافع ملی و انشای درست آن را قابل فهم و درک کنند.

* اجرای دکترین منظم در دستگاه‌های اجرایی

این مسئول با بیان اینکه در زمان حاضر موضوع دکترین منظم در دستگاه‌های اجرایی با هدفی مشخص تبیین شده و همه در آن راستا حرکت می‌کنند عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند به بهبود این حرکت کمک کنند.

فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: دسته‌ای از خبرنگاران به صورت گزینشی کار می‌کنند تا آن موضوع را به هدف و سرانجام برسانند و از آنجایی که این خبرنگاران از آگاهی و شناخت کافی در زمینه مسائل مرتبط دارند در راستای نتیجه بخش بودن پیگیری‌هایشان می‌کوشند.

وی، خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه یادآور شد: چنانچه کاری بر اساس دلخواه و تامین منافع شخصی انجام شود این کار گذرا است و اثربخشی ندارد، افراد تاثیرگذار در جامعه کم هستند و شما می‌توانید آن را در جامعه ایجاد کنید.

کهیایی ادامه داد: باید به فراخور توان و هوش خود در راستای تحقق اهداف نظام تلاش کنیم.

* راه‌اندازی پلیس فتا و شناسایی نامحسوس مجرمان توسط شاکیان

فرمانده انتظامی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر ضرورت تامین و پایداری امنیت در جامعه گفت: در بخش امنیتی کارهایی را در شهرستان به انجام رسانده‌ایم که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی پلیس فتا و محلی در دادگستری برای شناسایی مجرمان توسط شاکیان به طور نامحسوس اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به کاهش هفت درصدی جرایم در ماه گذشته افزود: این میزان در ماه جاری به ۶۵ درصد رسیده است که از جمله دلایل این کاهش می‌توان به تقویت حس امیدواری در میان مردم با توجه به وعده‌های مسئولان به‌منظور ایجاد زمینه اشتغال و برخوردهای قضایی با متخلفان اقتصادی، اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها و فعالیت‌های ماموران ناجا اشاره کرد.

کهیایی اضافه کرد: در بخش کشفیات جرایم نیز افزایش خوبی داشته‌ایم و این به دلیل آن است که هنگامی که جرمی رخ می‌دهد نیروهای پلیس به طور سریع و با استفاده از ابزار کشف جرم دست به اقدام می‌زنند.

فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: البته ما به لحاظ اجتماعی به همین میزان کار و حصول نتیجه قانع نیستیم و تا تحقق ۱۰۰ درصدی کارها، امور محوله را با جدیت دنبال و به انجام می‌رسانیم.

* آبادان امن‌ترین شهر خوزستان

وی عنوان کرد: در زمان حاضر وضعیت امنیت در شهر خوب است و به جرأت می‌توان گفت که آبادان به رغم مرزی بودنش امن‌ترین شهر استان خوزستان است و از این‌رو می‌کوشیم تا این وضعیت ادامه‌دار باشد.

فرمانده انتظامی آبادان خاطر نشان کرد: خبرنگاران با بیان صحیح مسائل، احساس رضایت و امنیت را در میان مردم تقویت و ایجاد می‌کنند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد تا تعامل و همراهی خبرنگاران با نیروی انتظامی بتواند منشأ خیر، آرامش و تامین امنیت برای مردم آبادان باشد.

در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای هدیه تقدیر شد

https://hoorkhabar.ir/211434کپی شد!
153
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.