نخستین جلسه تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان در خوزستان

معاون فرهنگی و امور جوانان خوزستان از برگزاری نخستین جلسه تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان در استان خبر داد.

ابراهیم نصیری از برگزاری نخستین جلسه تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان در استان خبر داد و اظهار داشت: این جلسه ۲۰ مردادماه جاری ساعت ۱۰ صبح با حضور فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مهرداد شریف مخمل‌زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرامرز کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان، کمیته امداد امام خمینی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز آمار و اطلاعات استانداری، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، سازمان هلال احمر خوزستان، ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و فرماندار اهواز در استانداری برگزار می‌شود.

وی اهداف این مجمع را ظرفیت سازی با رویکرد احیای تقویت نقش و کارکرد حمایتی افراد خیر و موسسات خیریه‌ای و عام المنفعه در ازدواج جوانان و شناسایی، سازماندهی و هماهنگی ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خیرین حوزه ازدواج برشمرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان خوزستان، راهبردهای این مجمع را حساس سازی جامعه خیرین با رویکرد نهادینه کردن نقش و جایگاه ازدواج و خانواده در جامعه، فرهنگ سازی با رویکرد تبیین اهمیت برنامه‌های خیرخواهانه در امر ازدواج جوانان، تسهیل سازی با رویکرد ساماندهی و تسهیل فعالیت‌های خیرین ازدواج در جهت گسترش نظام حمایتی از ازدواج و تشکیل خانواده، توانمندسازی با رویکرد ارتقای دانش، مهارت‌ها و توانمندی‌های خیرین ازدواج در راستای انجام فعالیت‌های مردم و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود خیرین حوزه ازدواج در امر توسعه، ترویج و تسهیل ازدواج جوانان به صورت آگاهانه، پایدار و به هنگام و آسان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ماهیت این طرح ساماندهی خیرین و استفاده از ظرفیت آن‌ها در راستای تسهیل ازدواج جوانان است که با التزام به رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و به استناد به (ماده ۶) تسهیل ازدواج جوانان، تاکید (بند ۸-۱) مصوبه بیست و نهمین نشست شورای عالی جوانان در دوم مردادماه سال ۸۶ به برنامه توسعه و تقویت ظرفیت‌های مردمی و خیرین امر ازدواج درآمده است.

* دعوت از بانک‌های خوزستان

این مسئول گفت: در بند (ب) مصوبه جلسه بیستم ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ۲۳ خردادماه سال ۸۶ بر تقویت خیرین امر ازدواج به منظور ترویج، توسعه و تقویت ظرفیت‌های مردمی، وفق مفاد دستورالعمل مصوب با اهداف و راهبردهای ذیل به شناسایی و ساماندهی فعالیت‌ها و حمایت‌های خیرین کشور، هدایا و وجوهات شرعی و همکاری با سایر نهادهای دولتی و موسسات و سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد خواهد پرداخت.

نصیری ادامه داد: بعد از برگزاری نخستین نشست از بانک‌های استان و شرکت‌هایی که می‌توانند در این مجمع نقش به سزایی داشته باشند دعوت خواهد شد.

وی، اولویت‌های برنامه‌ای این مجمع را اشاعه فرهنگ مشارکت و جلب کمک‌های مردمی و خیرین، گسترش فرهنگ سنت حسنه وقف در امر آموزش، مشاوره، تامین مسکن اجاره‌ای و تهیه جهیزیه زوجین از طریق بسترسازی مناسب با رعایت احکام، ضوابط و مقررات وقف عمری، سکنی و وقف انتفاع عنوان کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان خوزستان گفت: ایجاد زمینه ارتقای سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها در زمینه حقوق و تکالیف خانواده و آداب زندگی مشترک و ابعاد مختلف آن، تلاش در جهت معرفی الگو یا الگو‌های ازدواج مناسب ایرانی و اسلامی با توجه به تحولات و تغییرات اجتماعی در این زمینه از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای مجمع خیرین است.

نصیری افزود: بهره‌گیری از حضور فعال کار‌شناسان، صاحبنظران و اساتید موضوع ازدواج و خانواده، بهره گیری از حضور فعال تمام فعالان فرهنگی و اجتماعی و موثرین، مسئولان نهاد‌ها، موسسات غیردولتی و فعالان خودجوش مردمی و خیرین عرصه ازدواج، طلاق و خانواده و پررنگ کردن نقش رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور در سطح استان‌ها و ملی می‌توانند در این تشکیل این مجمع به ما کمک بسیار کنند.

وی بیان داشت: بهره گیری از حضور فعالان و مسئولان تولید محتوا (نویسندگان) و اجرای (تهیه کنندگان و کارگردانان) رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در جهت فرهنگ سازی موضوع ازدواج، حساس سازی تولیدات رسانه‌ای موضوع ازدواج به توجه به فرهنگ بومی اسلامی و ایرانی، تلاش جهت ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های مربوط به ازدواج جوانان از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای این مجمع خواهد بود.

* آسان برگزار شدن ازدواج

معاون فرهنگی و امور جوانان خوزستان با اشاره به اینکه فرهنگ حسنه آسان برگزار شدن ازدواج از اولویت‌های بسیار مهم این مجمع در بین جوانان است افزود: حمایت‌های علمی، آموزشی از موسسات خیریه ازدواج و اطلاع رسانی به آن‌ها، ایجاد هماهنگی، انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌های داوطلبانه خیرین ازدواج، تعامل در برقراری ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی برای همکاری و تفاهم دوجانبه در اولویت‌های دیگر این مجمع است.

این مسئول، سایر اولویت‌های برنامه‌ای نخستین مجمع خیرین ازدواج در خوزستان را تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آموزش و ارشاد خانواده در تسهیل امر ازدواج جوانان، جلب حمایت‌های مالی و فنی برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات داوطلبانه خیرین ازدواج در سطح کشور و معرفی و شناساندن فعالیت‌های مربوط به خیرین ازدواج در سطح جامعه به ویژه جوانان برشمرد.

https://hoorkhabar.ir/189731کپی شد!
189
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.