مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان: پایانه چزابه آماده بهره‌برداری است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: در حال حاضر پایانه مرزی چزابه آماده بهره‌برداری است و امیدواریم در فرصتی مناسب شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

مسعود مصدقی‌زاده در مراسمی که امروز، ۱۸ مرداد به مناسبت تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه حمل و نقل در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهارکرد: ‌این پایانه از پایانه‌های استراتژیک کشوری است که تاکنون برای ساخت آن ۱۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: پروژه پایانه چزابه، پروژه بزرگی است و در حال حاضر به دنبال اتمام عملیات محوطه‌سازی آن هستیم. مساحت پایانه چزابه ۱۲ هکتار، مساحت سالن تجاری آن ۲۵۰۰ مترمربع و سالن مسافربری ۴۵۰۰ مترمربع است.

مصدقی‌زاده تصریح‌کرد: براساس کار کارشناسی مشخص شده در حال حاضر حدود ۴۵ درصد تلفات جاده‌ای استان به ۶ محور مربوط می‌شود. این محورها شامل محور اهواز ـ اندیمشک، اهواز ـ بندرامام، اهواز ـ ایذه، اهواز ـ شوشتر، اهواز ـ آبادان و سه راهی کوپال ـ بهبهان است.

وی ادامه‌داد: از آنجایی که بیشترین عامل تصادفات، سرعت است برنامه این است که این محورها مجهز به دوربین کنترل سرعت ثابت شوند و امیدواریم این مساله هرچه سریعتر عملی شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت:‌ این دوربین‌ها پلاک‌خوان هستند و با ثبت پلاک، می‌توان قبض جریمه را به حمل سکونت راننده متخلف ارسال کرد و به نظر می‌رسد که این اقدام می‌توان عاملی بازدارنده در بروز تخلفات باشد.

وی بیان‌کرد: نصب و راه‌اندازی ۲۸ دستگاه تردد شمال الکترونیکی، ایمن‌سازی مدرسه حاشیه راه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این اداره‌کل است. ‌همچنین درصدد هستیم برنامه‌هایی برای برخی از آیتم‌های موثر در حوادث جاده‌ای همچون عابرین پیاده، موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اجرا کنیم که برای هر کدام از این بخش‌ها طرح‌های جامعی در برنامه است.

مصدقی‌زاده افزود: هدف ما این است با اجرای این طرح‌ها ایمنی را به راه‌های استان هدیه بدهیم تا مردم سفر همراه با سلامتی را در طول جاده‌ها داشته باشند.

وی عنوان‌کرد: استان خوزستان یکی از استان‌های استراتژیک است زیرا از مزیت بندر، وجود پایانه‌های مرزی، مزیت‌ آبی، کشاورزی و صنعتی برخوردار است و همه و همه باعث شده که استان در حوزه حمل و نقل نیز برجسته باشد و از این نظر بین استان‌ها جایگاه اول تا سوم را دارا است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان بیان‌کرد: حدود ۲۰ درصد تردد ترافیکی کشور در استان انجام می‌شود و ما به لحاظ تردد از استان‌های پرتردد هستیم.

مصدقی‌زاده گفت:‌ در حال حاضر در استان خوزستان ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی به بهره‌برداری رسیده است که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها در سطح فاز یک فعال هستند. فاز یک شامل احداث جایگاه سوخت و احداث مغازه‌های تجاری می‌شود.

وی یادآورشد: ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و سرمایه‌گذاری آن سنگین است.

مصدقی‌زاده درادامه ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و شهدای اهل قلم و تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطرنشان‌کرد: خبرنگاری شغل شریف و بسیار سنگین است و خبرنگاران نقش انبیا را ایفا می‌کنند زیرا در جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه فعالیت دارند.

وی بیان‌کرد: ‌پرحوصله بودن، اجتماعی بودن، خوش برخوردی، بیان‌رسا، داشتن اطلاعات وسیع، صداقت، اعتماد به نفس، ابتکار و خلاقیت، شهادت و امانتداری و قدرت تجزیه و تحلیل از جمله خصوصیات یک خبرنگار خوب است. ما نمی‌توانیم با یک جلسه و یک تقدیر حق مطلب را در زمینه حرفه خبرنگاری ادا کنیم اما باید گفت که خبرنگاری جایگاه رفیع و بالایی است و باید به این جایگاه توجه ویژه‌ای داشت و آن را درک کرد.

https://hoorkhabar.ir/185473کپی شد!
124
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • حمل و نقل با سلام مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان آقای مسعود مصدقی هستند نه مسعود مصدقی زاده
منتشر شده۱