تجمع جامعه پزشکی خوزستان در حمایت از مردم مظلوم غزه

تجمع جامعه پزشکی استان خوزستان‏، جهت حمایت از مردم مظلوم غزه و اعلام آمادگی برای اعزام و کمک به مجروحان، مصدومان و آسیب‌دیدگان و درخواست از مجامع از سازمان‌های بین‌المللی برای گشودن مسیری به‌منظور امدادرسانی به مردم ستم‌دیده‏، امروز ۱۸مرداد‏، در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

علی خدادادی رئیس سازمان هلال احمر استان خوزستان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در این تجمع با قدردانی از حضور جامعه پزشکی، اظهارکرد: براساس گزارش لی ویستون، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا دیده‌بان حقوق بشر، در نوار غزه جنگی در حال انجام است که شامل تیراندازی به افرادی در حال خروج از غزه، منازل مسکونی، افراد نیازمند به کمک‌های درمانی، حمله به کودکان و مناطقی که از سوی کمیته صلیب سرخ جهانی به‌عنوان منطقه امن معرفی شده است، می‌شود.

وی با بیان این‌که بر اساس همه آئین‌نامه‌های حقوق بشری غیرنظامیان و مجروحان باید در اسرع وقت و یا با تأخیر حداقلی درمان شوند، افزود: رژیم صهیونیستی اجازه نداده کمک‌های اولیه که از طریق گذرگاه رفح برای این مردم ارسال می‌شود، وارد نوار غزه شود.

خدادادی افزود: داوطلب کمیته صلیب سرخ جهانی در ۲۵ ژوییه در جریان حمله اسرائیل به خضاعه کشته شد و البته کمک‌کنندگان به وی نیز مورد حمله قرار گرفتند، هدف اسرائیل از قتل عام کودکان در سال‌های گذشته جز کوچ اجباری مردم غزه نبوده است‎؛ البته این مردم توانستند پس از این مدت با دو هزار کشته که بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها کودک بوده و ۱۰هزار زخمی، به مقاومت ادامه دهند.

رئیس سازمان هلال احمر خوزستان با اشاره به این‌که همه سردخانه‌های بیمارستان‌های غزه مملو از اجساد شهیدان است، گفت: حتی جنازه‌های این جنگ نابرابر در یخچال‌های بستنی‌فروشی‌ها نگهداری می‌شود.

وی به بیان درخواست‌های جامعه پزشکی پرداخت و ادامه داد: اعمالی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شود جنایت جنگی است و از جوامع بین‌‌المللی درخواست می‌شود با تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی به این جنایات رسیدگی شود تا مردم غزه به حقوق حقه خود دست یابند.

خدادادی در پایان از حرکت نمادین جامعه پزشکی استان در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن اعمال افرادی که حقوق بشر را لگدمال کردند، قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین بیانیه جامعه پزشکی استان خوزستان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم کودک‌کش و غاصب صهونیستی قرائت شد.

متن این بیانیه در زیر آمده‌است:

در ترجمان مفاهیم غصب، اشغالگری، تجاوز و زور و توحش فکر و ذکرمان ناخودآگاه سراغ عبارتی سه کلمه‌ای به نام رژیم اشغالگر قدس می‌رود. سالهاست خیلی خوب می‌شناسیمش و با اهداف، افکار و امیال ددمنشانه‌اش آشنایی داریم. سرطان بدخیمی که در چند دهه گذشته جرقه ایجاد و رشد نامتوازن‌اش با حمایت‌های گسترده مستکبران و سلطه‌جویان دیکتاتور مآب غربی در منطقه زده شد و کم‌کم با رگ‌زایی و مکیدن خون انسان‌های بی‌گناهی که جرمشان دفاع از آب و خاک و ناموس خود است تقسیم شد و رشد کرد و غده‌ای را ایجاد کرد که بقا حیاتش بر زوال فلسطینیان مظلوم و گرفتن حیات آنان استوار گشته است. علی‌رغم وجود نهادها، سازمان‌های متعدد و مختلف بین‌المللی حقوق بشر اما این موضوع ساده برایشان غیرقابل حل شده است.

در این میان و در سکوت معنادار جوامع غربی و مدافعان دروغین حقوق بشر هم‌صدایی و هم‌نوایی مسلمانان جهان بالاخص ملت مسلمان ایران و خوزستانی‌های خونگرم و همیشه در صحنه و به ویژه اعضای فرهیخته و انسان‌دوست جامعه پزشکی استان در محکوم نمودن اقدامات و نقشه‌های طرح‌ریزی شده و شوم لابی‌های پیچیده و سردرگم صهیونیستی سیل ویرانگری خواهد بود که با  قدرت خود، محدود پیشروی‌های گستاخانه آنها را به پس‌روی‌های معنادار و قابل توجه تبدیل خواهد نمود و مظلومیت و معصومیت مسلمانان ساکن این کشور را بار دیگر به جهانیان منعکس می‌نماید و به آنها نشان می‌دهد در عصری که آنها مدعی صلح و ثبات هستند اینجا در گوشه‌ای مقدس از زمین انسانیان به راحتی به صلابه کشیده می‌شوند.

این تجمع که با مشارکت فعالانه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه پزشکی از جمله بسیج جامعه پزشکی، جمعیت هلال احمر، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری و سازمان تأمین اجتماعی و سایر انجمن‌ها و تشکل‌های جامعه پزشکی و نهادهای مرتبط استان خوزستان و همچنین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان صورت پذیرفته است، فرصتی برای حضور پرشور جامعه پزشکی برای اعلام آمادگی، برای اعزام کمک به مصدومین، مجروحین و آسیب‌دیدگان و درخواست از مجامع و سازمان‌‌های‌ بین‌المللی برای گشودن مسیری به منظور امدادرسانی هر چه سریع‌‌تر به این ستمدیدگان است.

و در پایان می‌گوییم غزه عزیز تا آزادی و رهایی کامل فلسطین در کنارت خواهیم بود پس مقاوم بمان.

https://hoorkhabar.ir/185470کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.