برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی «حقوق زن» در خوزستان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری مسابقه بزرگ استانی کتابخوانی «حقوق زن» در استان برای عموم مردم خبر داد.

لفته منصوری اظهار کرد: همزمان با مردادماه سال‌جاری مسابقه استانی کتابخوانی حقوق زن از مجموعه کتب ۱۲ جلدی ۵۲۸ شبهه اعتقادی و پاسخ علمای دین در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس اینترنتی www.booki.ir در استان خوزستان برای عموم مردم استان درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در نظام فکری دین اسلام، زن جایگاهی رفیع و مسئولیت‌های بزرگی دارد، افزود: خداوند متعال انسان‌ها را در قالب مردان و زنان به نیکوترین شکل و صورت آفریده و به هر یک جایگاه خاص خود را داده است، به لحاظ جایگاه خاصی که زن در این جهان دارد می‌توان گفت او به مقتضای خلقت خویش از جایگاه ممتازی نیز برخوردار است که مرد قابلیت جانشینی آن را ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: جایگاهی که اگر آن را به عنوان یک امر الهی و عقلی، به انجام رساند به کمال انسانی خویش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی «حقوق زن» به مناسبت بزرگداشت مقام زن در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما درحال برگزاری است، تاکید کرد: این مسابقه با هدف آگاهی‌بخشی نسل جوان نسبت به معارف خانوادگی و مسائل اسلامی و ایرانی در فرهنگ یک خانواده ایرانی موفق و برای شناخت جایگاه و منزلت زن در احکام اسلامی و همچنین رفع شبهات اعتقادی جامعه نسبت به زن برگزار شده است.

منصوری افزود: در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در استان، ترویج کتابخوانی در بین عموم مردم و اقشار خاص، معرفی کتب مفید و جذب عامه مردم به کتابخانه‌های عمومی این مسابقه بزرگ کتابخوانی در استان خوزستان درحال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این مسابقه در جهت بارور کردن کانون گرم خانواده اسلامی ایرانی، معرفی زنان به عنوان اصلی‌ترین ارکان هر خانواده، نقش و جایگاه زنان در فرهنگ اسلامی ایرانی، حقوق زن نسبت به جامعه و خانواده، انتظارات از بانوان و زنان در خانواده، نقش زن در تربیت فرزندان موفق و با الهام گرفتن از دیدگاه‌های امامان، بزرگان و متخصصان موضوعی این مبحث در استان خوزستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: این مسابقه از ۱۳ مردادماه جاری آغاز شده و علاقمندان تا پایان روز ۱۳ شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند در این مسابقه استانی کتابخوانی از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.Booki.ir شرکت کنند.

وی گفت: همچنین نتایج این مسابقه استانی در مورخ ۲۵ شهریورماه امسال از طریق شبکه مذکور و پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به آدرس www.khozestanpl.ir اعلام می‌شود.

منصوری در پایان عنوان کرد: به ۳۰ نفر از عزیزانی که پاسخ صحیح به سوالات بدهند به قید قرعه جوایزی نقدی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اهدا خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/174029کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.