اجرای نخستین تقاطع زیرگذر و روگذر در کلانشهر اهواز

سرپرست شهرداری منطقه ۳ اهواز با بیان اینکه بودجه این منطقه در سال جاری ۵۷ میلیارد تومان است گفت: نخستین تقاطع زیرگذر و روگذر در کلانشهر اهواز در این منطقه احداث می‌شود.

علی موزرم‌پور در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اهواز  اظهار کرد: شهردار اهواز با شعار محرومیت‌زدایی و توجه ویژه‌ای که به مناطق محروم شهر دارد، برنامه‌های مهمی را در این زمینه اجرا کرد که در منطقه سه شهرداری نیز تعداد زیادی از این طرح‌ها در مناطق محروم اجرا شد.

وی افزود: در نهضت آسفالت که در شهرداری اهواز برگزار است، در منطقه ۳ شهرداری نیز اقدامات در این خصوص حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

موزرم‌پور گفت: در زمینه احداث زمین ورزشی در این منطقه نیز مناقصه زمین ورزشی آزادی انجام شد و زمین ورزشی پارک زویه نیز در حال اجرا است.

سرپرست شهرداری منطقه ۳ اهواز تصریح کرد: همچنین زیرسازی باند دوم شهرک آغاجاری، زیرسازی، آسفالت و اجرای فاضلاب کوی علی‌آباد از دیگر اقدامات شهرداری در این منطقه است؛ کوی علی‌‌آباد محله‌ای خارج از محدوده شهر است ولی عملیات آسفالت و زیرسازی در آن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای پروژه‌های شهری با توجه به محدود بودن بودجه شهرداری،‌ باید هزینه‌های این پروژه‌ها تامین شود که به این منظور بیشتر به سمت جذب سرمایه‌گذار حرکت می‌شود.

موزرم‌پور خاطرنشان کرد: نخستین پروژه بزرگ شهرداری منطقه ۳ که از طریق مشارکت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود، احداث شهربازی در پارک شهروند است که این طرح به مزایده گذاشته شد و زمین آن در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد که از طریق BOT اجرا شود.

سرپرست شهرداری منطقه ۳ اهواز با بیان اینکه اجرای پارک‌های خودگردان از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۳ است، گفت: در این طرح سه پارک در نظر گرفته شده است که از طریق مشارکت بخش خصوصی اجرایی شوند، پارک ولایت حد فاصل کوی نفت تا میدان چهار اسب و پارک کوی فدک از این قبیل هستند.

وی افزود: در بخش اجرای زیرگذر و روگذر در این منطقه در حال حاضر تقاطع غیرهمسطح شهید بندر با اجرای روگذر و زیرگذر در دست مطالعات است که در سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

موزرم‌پور یادآور شد: تعریض پل سوم اهواز نیز از پروژه‌های بزرگ این منطقه است که می‌توان نام آن را احداث پل سوم نامید، چرا که در این پروژه عرض پل از ۱۲ متر به ۳۰ متر تعریض می‌شود و تقریبا یک پل دیگر در کنار پل احداث می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه ۳ اهواز در خصوص زمان بهره‌برداری از پروژه پل سوم اهواز ادامه داد: این پل قرار بود بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد اما به دلیل ترافیک سنگینی که روی این پل قرار دارد، سعی می‌شود پیش از بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: طرح احداث اسکله تفریحی حد فاصل پل سوم تا پل نهم نیز در دست مطالعات اولیه است که برای مشارکت بخش خصوصی به مزایده گذاشته می‌شود.

موزرم‌پور عنوان کرد: در بخش ترافیک و حمل و نقل نیز ۴۱۰ مورد تابلو و تجهیزات ترافیکی در سطح منطقه ۳ شهرداری نصب و یک‌هزار و ۱۷۲ متر جدول‌گذاری اجرا شد.

سرپرست شهرداری منطقه سه اهواز تصریح کرد: سه سایبان عادی اتوبوس و یک ایستگاه مکانیزه اتوبوس در سال جاری این منطقه احداث شد که تعداد ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس در این منطقه به سه ایستگاه رسید و برنامه احداث سه ایستگاه مکانیزه دیگر نیز تا پایان سال ۹۲ مدنظر است.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی نیز مطالعات احداث نخستین فرهنگ‌سرا و سرای محله در این منطقه در حال انجام است که در سال جاری اجرا خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/168340کپی شد!
157
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.