برپایی ۳ هزار پایگاه در هفته نیکوکاری در خوزستان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: به مناسبت هفته نیکوکاری، بیش از ۳ هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران در سطح استان دایر شده است.

محمدرضا علی‌پور خدادادی  اظهار کرد: هفته احسان و نیکوکاری همه ساله دهه دوم اسفندماه با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران در سطح کشور برگزار می‌شود که در استان خوزستان نیز این هفته از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که علی‌رغم وجود ثروت فراوان و زرخیز بودن خوزستان، این استان فقرا و نیازمندان بسیاری دارد، افزود: ۱۴ اسفندماه پایگاه‌های کمک‌های مردمی در مدارس، ۱۵ اسفندماه در معابر عمومی، اماکن و بازارها و ۱۶اسفندماه در مصلی‌های محل برگزاری نماز جمعه برپا می‌شوند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: امسال در یک طرح جدیدی، کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس اصول اساسنامه خود که کمیته را سازمانی مردم نهاد معرفی کرده، مراکز نیکوکاری را در محلات با محوریت مسجد ایجاد کرده است و در خوزستان نیز این مرکز در ۲۲ مسجد ۱۴ شهرستان راه‌اندازی شده‌اند. شنبه ۱۷ اسفندماه نیز ۱۰ مرکز دیگر در سطح شهرهای دیگر ایجاد خواهد شد و آمار مرکز نیکوکاری محله به ۳۲ مرکز در استان می رسد.

 

علی‌پور خدادادی افزود: این اقدام در جهت اعتمادسازی مردم نسبت به اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور انجام شده است. در این طرح مدیریت خدمات‌رسانی به مردم واگذار شده و کمیته امداد بر امور نظارت می‌کند. در مراکز نیکوکاری محله مردم محل کمک‌هایی را با مشارکت همدیگر جمع‌آوری و سپس این کمک‌ها را به نیازمندان محله خود می‌رسانند.

 

وی اظهار کرد: در مدارس نیز کمک‌های جمع آوری شده در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد. از آنجا که مدرسه مدرسه دانش‌آموزان نیازمند خود را بهتر می‌شناسد، در جهت حفظ عزت دانش‌آموز نیازمند؛ خود پس از جمع‌آوری کمک‌ها آنها را بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌کند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هفته احسان و نیکوکاری فرصت بسیار خوبی است که تمامی آحاد جامعه در جهت کمک‌رسانی به نیازمندان در آستانه تعطیلفات نوروز مشارکت کند.

 

طبق ماده ۱۴۳ قانون بودجه سال ۹۲ که تا چند روز آینده بیشتر نمی‌توان به آن استناد کرد، شرکت‌ها، سازمان‌ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی هیچ منعی برای کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد ندارند ولی متاسفانه مدیران شرکت‌ها، دستگاه‌ها و صنایع و سازمان‌ها وظایف اجتماعی خود را در این زمینه به نحو مطلوب انجام نداده‌اند.

 

علی‌پور خدادادی افزود: ثروت‌های فراوانی در استان وجود دارد و با تمام آلاینده‌هایی که به واسطه وجود برخی صنایع در استان ایجاد شده ولی نیازمندان هیچگونه سودی از این درآمدها که به صورت هنگفت در خوزستان تولید می‌شود، نمی‌برند.

 

وی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که قانون بودجه این اجازه را داده است ولی ورود مدیران در این مشارکت خداپسندانه که وظیفه اجتماعی و دینی انسان است، بسیار کمرنگ است. این کمک‌ها به کمک‌های مادی و مالی متخص نمی‌شود بلکه شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند با توجه به توانمندی و تولیدات خود به نیازمندان کمک کنند. به طور مثال کارخانه‌های سیمان و سازمان مسکن می‌توانند در امر خانه‌سازی نیازمندان کمک کنند. سایر دستگاه‌ها نیز همین‌گونه می‌توانند مشارکت کنند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در هفته احسان و نیکوکاری امسال با کمک بسیاری از جوانان و علاقمندان، اقدام به برپایی جشنواره غذا در سطح شهرها و مدارس می‌کنیم. ۱۵ اسفند ماه جشنواره غذا در جهت جمع‌آوری کمک های مردمی در پارک زیتون اهواز برپا می‌شود که که از همه علاقمندان، خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در کمک‌رسانی به نیازمندان در جشنواره غذا دعوت به عمل می‌آید.

 

علی‌پور خدادادی گفت: همچنین در جهت توسعه مشارکت‌های مردمی، خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق حساب سپهر بانک صادرات به شماره  ۰۱۰۲۴۷۴۷۱۱۰۰۵  و بانک ملی به شماره حساب ۴۴۴۴ و خودپرداز کمک‌های نقدی خود را به نیازمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اهدا کنند.

https://hoorkhabar.ir/1259کپی شد!
140