کاهش ۲.۵ درصدی تورم خردادماه در مناطق شهری خوزستان

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در اقتصاد، گفت: نرخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎﻫﻪ منتهی به خردادماه در استان با کاهش ۲.۵ واحد درصدی نسبت به رقم مشابه ماه قبل، به ۲۴.۶ درصد رسیده که ۱.۶ واحد درصد کمتر از رقم مشابه کل کشور بوده است.

سیدلطف‌الله هاشمی اظهارکرد: تورم نقطه‌به‌نقطه در استان با ۲.۲ واحد درصد کاهش نسبت به رقم مشابه ماه قبل، به ۱۱.۹ درصد رسیده که ۲.۸ واحد درصد کمتر از رقم مشابه کل کشور بوده است. نرخ تورم ماهانه در استان خوزستان در خرداد ماه معادل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ﺷﺎﺧﺺﮔﺮوه ﻋﻤﺪه ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ در خردادﻣﺎه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎه ﻗﺒﻞ ۱.۵ درﺻﺪ ﮐﺎﻫﺶ و نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۶.۷ درصد افزایش را ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ. ﻧﺮخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎﻫﻪ منتهی به خردادماه سال جاری اﯾﻦ ﮔﺮوه در استان خوزستان ۲۹.۳ درﺻﺪ و در کل کشور ۳۱.۲ درصد بوده اﺳﺖ. در استان خوزستان بیشترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎﻫﻪ منتهی به خردادماه امسال در بین ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ مربوط به میوه و خشکبار به میزان ۴۶.۴ درصد بوده است.

هاشمی تصریح‌کرد: ﺷﺎﺧﺺ ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻏﯿﺮﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت در خرداد‌ﻣﺎه سال‌جاری ﻧﺴﺒﺖﺑﻪ ﻣﺎه ﻗﺒﻞ ۰.۳ درﺻﺪ اﻓﺰاﯾﺶ یافته است. ﻣﯿﺰان اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﺎﺧﺺ این ﮔﺮوه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎه ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ در استان خوزستان ۱۵.۱ درﺻﺪ و در کل کشور ۱۸.۲ درصد ﺑﻮده اﺳﺖ. ﻧﺮخ ﺗﻮرم ۱۲ ﻣﺎه ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ خرداد امسال نیز در ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻏﯿﺮﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﻧﺴﺒﺖﺑﻪ دوره ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ در استان ۲۱.۷ درصد و در کل کشور ۲۳.۹ درﺻﺪ بوده اﺳﺖ.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: در بین ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻏﯿﺮﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت بیشترین تورم ۱۲ ماه منتهی به خرداد‌ماه ۹۳ در استان مربوط به بهداشت و درمان به میزان ۳۶.۴ درصد و پس از آن حمل‌ونقل به میزان ۳۲.۱ درصد بوده است.

https://hoorkhabar.ir/116270کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.