سازمان بازرسی از جذب پیمانکاران غیربومی در خوزستان جلوگیری کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به شدت با اشتغال حتی یک پیمانکار غیربومی در استان مخالفت کرد و لازم است این امر از راه نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری شود.

شکرخدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: گردش مالی شرکت‌های صنعتی اهواز در شهرهای دیگر کشور و پایتخت ظلم به مردم این استان است.

وی افزود: باید به شدت با اشتغال حتی یک پیمانکار غیربومی در استان مخالفت کرد و لازم است این امر از راه نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانداری و به ویژه سازمان بازرسی استان باید فشار وارد کنند که اگر شرکت یا نهادی نخواهد پول خود را در این استان نگه دارد، با فعالیت آن مخالفت کنند و اجازه فعالیت به آن ندهند.

وی گفت: متاسفانه در بانک‌های استان سپرده گذاری بسیار بالا بوده ولی ارائه تسهیلات در حد بسیار اندک است.

موسوی با اشاره به اینکه بانک‌های استان در زمینه سپرده گذاری رتبه دوم کشوری و در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه ۲۸ کشوری را دارند تصریح کرد: مابه‌التفاوت این پول که حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان است در استان هزینه نشده و در بانک‌های کشور صرف پروژه‌های بزرگ اجرایی شهرهای دیگر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این استان مشکل در بکارگیری کارگران و نیروی بومی نیست بلکه مشکل در انتخاب مدیران غیربومی است و در همین راستا باید از بکارگیری مدیران غیربومی در شرکت‌های بزرگ و بانک‌های استان جلوگیری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرکت‌های خوزستان مشکلات کمتری دارند ولی باید به وضعیت بانک‌ها در امر بومی گزینی و هزینه پول استان در خود منطقه رسیدگی بیشتری شود.

وی در خصوص فعالیت و بومی گزینی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: خوشبختانه در این شرکت بیشتر پرسنل و بیش از ۹۰ درصد آنان بومی استان هستند.

موسوی بیان کرد: همچنین فاز دوم این شرکت در شهرستان شادگان خریداری شده و در حال توسعه در استان است که باید از مدیران شایسته شرکت بهره برد و از آنها استفاده کرد.

https://hoorkhabar.ir/105571کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.