دبیر فدراسیون اسکواش خوزستان: عدم‌ورود بخش خصوصی، یکی از مشکلات اسکواش است

دبیر فدراسیون اسکواش گفت: باتوجه به نیروی انسانی و پتانسیلی که خوزستان در رشته اسکواش دارد، امیدوارم اتفاقات خوبی در این جا رقم بخورد.

بابک فقیر در مجمع انتخاب رییس هیات اسکواش استان که امروز، دهم اسفندماه در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بابت عدم‌حضور سلیمانی، رییس فدراسیون که علاقه‌مند به حضور در این جلسه هم بود، عذرخواهی می‌کنم. سلیمانی قول داده است که اردیبهشت ماه سال آینده یک سفر به خوزستان داشته باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به قدمتی که اسکواش در خوزستان دارد و همچنین باتوجه به این‌که خیلی از رشته‌های ورزشی از خوزستان پیدایش داشته‌اند، امیدوارم با برنامه‌ریزی فدراسیون، کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان شرایطی را فراهم کنیم که اسکواش در تمام نقاط ایران ازجمله خوزستان فعال‌تر شود.

 

دبیر فدراسیون اسکواش با بیان این‌که ما در این رشته هر دو بُعد قهرمانی و همگانی را مد نظر داریم، گفت: در اساس‌نامه قدیمی فدراسیون‌های ورزشی به بُعد همگانی اشاره نشده است ولی اسکواش رشته‌ای است که باید در آن کار شود تا خانواده‌ها با آن آشنا شوند.

 

وی عنوان کرد: ورزشکاران سازمان‌یافته ما نزدیک به ۲۰ هزار نفر هستند که این آمار با آمدن سلیمانی، رییس فدراسیون پنج، شش برابر شده است و آمار خوبی است.

 

فقیر در ادامه یادآور شد: دو روز پیش در استان البرز هیات اسکواش این استان برنامه‌ای را با حضور کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌های آن‌ها برگزار کرد که این نمونه خوبی است تا سایر استان ها نیز جهت بخش همگانی برنامه‌ریزی داشته باشند و این رشته را بیشتر به مردم معرفی کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلاتی که در سراسر کشور با آن روبه‌رو بوده‌ایم، این بوده که بخش خصوصی آن‌طور که باید و شاید به اسکواش ورود نکرده است.

 

دبیر فدراسیون اسکواش همچنین گفت: در بحث قهرمانی بازیکنان ما در رده سنی جوانان و زیر ۱۹ سال خوب بوده اند و تقریبا از سوی فدراسیون حمایت می شوند و در مسابقات هم حضور پیدا می کنند که نتایج آن را هم دیده‌ایم. باید بتوانیم شرایطی را هم برای رده سنی بزرگسالان فراهم کنیم تا آن‌ها نیز درخشش خوبی داشته باشند. البته امسال برای اولین بار توانستیم جایگاه سوم آسیا را به دست آوریم، هر چند که می‌توانستیم مقام بهتری کسب کنیم. امیدوارم سال آینده بتوانیم رتبه بهتری را به خود اختصاص دهیم.

 

وی با بیان این‌که سال آینده مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را میزبانی می‌کنیم و امیدوارم مدال هم کسب کنیم، اظهار کرد: به هر حال می‌طلبد که بازیکنان ما با حمایت اسپانسرها در مسابقات شرکت کنند.

 

فقیر با اشاره به همکاری آموزش و پرورش بیان کرد: با آموزش و پرورش طی دو، سه سال گذشته ارتباط خوبی برای توسعه بیشتر این رشته داشته‌ایم. طرح استعدادیابی را هم به صورت بخشنامه به آموزش و پرورش های سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که از سال آینده این برنامه اجرا خواهد شد. با ارگان های مختلف نیز تفاهم‌نامه منعقد کرده ایم ولی باید پیگیری هم شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در خوزستان اسکواش در شهرستان های آبادان و خرمشهر فعال شده است که امیدوارم برای سال آینده نیز حداقل یک شهر دیگر هم به این آمار افزوده شود.

 

دبیر فدراسیون اسکواش گفت: فدراسیون حمایت کامل خود را از رییس هیات انتخاب شده اعلام می‌کند. با توجه به سفر آینده سلیمانی به خوزستان، امیدوارم مسایل و مشکلات اسکواش این استان کمتر شود و با کمک و همکاری اعضای این مجمع نیز بتوانیم شاهد روزهای خوبی در اسکواش این استان باشیم.

https://hoorkhabar.ir/1051کپی شد!
92