هشدارهای پلیس «فتا» درباره‌ی خریدهای اینترنتی

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: افراد خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند.

سرهنگ «سیدمحسن عرفانی» صبح امروز(شنبه ۱۰ اسفندماه) در حاشیه‌ی نشست خبری در دفتر پلیس «فتا»ی خراسان‌رضوی، با اشاره به اقدام مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با همکاری ناجا مبنی بر اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های الکترونیک اظهار کرد: این حرکت برای افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک انجام شده است و بهتر است افراد از فروشگاه‌های دارای این نماد خرید کنند.

وی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در روزهای پایانی سال گفت: کلاهبرداران فضای مجازی در خریدهای اینترنتی از عدم اطلاع یا کم‌دقتی خریداران استفاده کرده و نسبت به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی در خصوص صفحاتی که در فضای اینترنت ناخواسته باز می‌شود و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه‌ی خدمات هستند، گفت: این صفحه‌ها قابل اعتماد نیست و ممکن است تقلبی باشد.

عرفانی خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و موسسات مالی یا خریدهای اینترنتی، از ذخیره کردن نام کاربری و رمزعبور در رایانه خودداری و از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به جعل صفحات پرداخت بانک‌ها و هدایت افراد به صفحاتی مشابه و اقدام به سرقت اطلاعات کاربری آنان توسط کلاهبرداران یادآور شد: شهروندان باید آدرس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی را به دقت بررسی کنند، در صورت عدم درج نماد یک قفل یا عبارت http:// کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، صفحه جعلی است.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی درباره تبلیغات ماهواره‌ای و سایت‌هایی که تنها یک شماره‌ی تلفن اعتباری در اختیار خریدار قرار می‌دهند، تصریح کرد: ۹۸ درصد این تبلیغات با شماره تلفن‌های اعتباری است که اصلاً قابل اعتماد نیست واغلب اجناس عرضه شده در آن قلابی یا دست دوم است.

عرفانی با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در کاهش جرائم و آسیب‌ها خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ها، بیشتر شاکیانی که در فضای سایبری آسیب می‌بینند، اخبار و هشدارها را مطالعه نمی‌کنند، خوشبختانه امسال هیچیک از بازرگانان در فضای سایبری آسیب ندیده‌اند و علت آن را اطلاع‌رسانی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/1045کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.