تحصیل ۶۲۰ دانشجوی مهارتی در مرکز آموزش علمی کاربری فنی و حرفه‌ای خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از تحصیل ۶۲۰ دانشجوی مهارتی در مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) استان خبر داد.

رحمن قلاوند و هیئت همراه ظهر امروز با حضور در حوزه آزمون مرکز آموزش علمی کاربردی امام علی(ع) از نزدیک روند اجرای آزمون پایان ترم دانشجویان را بازدید کرد.

رحمن قلاوند در این بازدید اظهار کرد: یکی از محاسن بازدید از آزمون برقراری ارتباط نزدیک با دانشجویان و نظارت بر کیفیت و ساعت برگزاری آزمون است تا نتیجه آموزش‌های ارائه شده به دانشجویان بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حین بازدید به این نتیجه رسیدیم که آزمون و آموزش نیاز به بازنگری مجدد دارد عنوان کرد: وقتی در حوزه فنی و حرفه‌ای بر آموزش‌های عملی و مهارتی تاکید می‌شود حداقل دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای باید قوی‌تراز دیگر مراکز آموزشی باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی آموزش علمی کاربردی فقط مقطع آن فرق دارد، ادامه داد: در جهت اصلاح هرم آموزشی استان اینگونه مراکز را در رشته‌هایی که مورد نیاز خوزستان باشند را توسعه داده به همین منظور برای تربیت کاردان و تکنسین رشته‌هایی نیز مصوب شده که امسال دانشجویان این رشته‌ها پذیرش خواهند شد.

وی، استقبال از رشته‌های علمی کاربردی را خوب توصیف کرد و گفت: چون در رشته‌های عملی امیدواری به اشتغال بیشتر است و اگر جوانان به این نتیجه برسند که این آموزش‌ها در زندگی و آینده شغلی موثر است بیشتر استقبال می‌کنند.

قلاوند خاطرنشان کرد: آمار نشان داده تعداد بسیاری که در مراکز آموزش علمی و کاربردی در حال ادامه تحصیل هستند برای پایداری شغلی در محل کار هستند و یا بعد از فارغ التحصیل شدن جذب بازار کار شده و شغلی ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) ۶۲۰ دانشجوی فعال در شش رشته مهارتی شامل ایمن کار و حفاظت فنی، برق صنعتی، مکانیک خودرو، ابزار دقیق، ماشین ابزار و جوشکاری در حال تحصیل هستند که آزمون پایان ترم از ۲۷ خرداد آغاز و تا چهارم تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/96475کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.