برای بهبود شرایط فقط حرف سودی ندارد/با حرکات لاک‌پشتی هیچ گره‌ای باز نمی‌شود

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان بر ضرورت سوق دادن تسهیلات به بخش صنعت و تولید تاکید کرد.

 

فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: دولت اعلام کرده از این پس ۲۵ درصد تسهیلات بانکی به حوزه کشاورزی اختصاص داده می‌شود که این مسأله خوب است اما بسیاری از واحدهای کوچک و بدون پشتوانه در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم‌اکنون نیاز به احیا و بازسازی دارند.

وی افزود: می‌توان ۲۵ درصد تسهیلات بانکی را هم به بخش تولید و اشتغال اختصاص داد تا اولا شرایط کار و کارآفرینی مهیا شود و ثانیا حوزه تولید ما را به اهداف بلند نظام که مدنظر مقام معظم رهبری در سال مدیریت جهادی و تولید ملی است، نزدیک کند.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: امسال بزرگداشت روز صنعت و معدن به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، چهارم تیرماه برگزار می‌شود و البته امیداریم این مراسم تنها به تقدیر و کف‌زدن‌ها برای اندک توانمندان این حوزه خلاصه نشود و نتایج خوبی از این روز برای تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به دست آید.

وی عنوان‌کرد: اگر گره کور مشکلات به مروز باز نشود ماندن در بخش صنعت و معدن هیچ دردی را دوا نمی‌کند زیرا اولا باید گوشی برای شنیدن حرف‌های صحیح باشد و ثانیا پاداش ماندن در این بخش، یعنی توجه به برنامه‌ها، راهبردها و استراتژی‌ها مدنظر قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: همه باید بدانند که برای بهبود شرایط استان و کشور تنها حرف زدن و به‌به گفتن مدام سودی ندارد و باید طرحی نو در انداخت و حداقل خودمان را به دست خودمان تحریم نکنیم تا شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

وی با اشاره به این‌که برخی مدیران با اعتماد به نفس کم، عدم مسئولیت‌پذیری، تکیه بر مشکلات به جای اهداف و عدم شجاعت در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها با حرکات لاک‌پشتی و رفتارهای فردی، گره بر گره‌های تولیدکنندگان می‌افزایند، خاطرنشان‌کرد: بی‌شک تا زمانی که همین روال باشد هیچ گره‌ای از گره‌های تولیدکنندگان، نخبگان و کارآفرینان باز نمی‌شود.

احمدی‌نژاد اظهارکرد: گره کور به شرطی باز می‌شود که آن را ببینیم و به خاطر خوشایند فلان مسئول دست بر چشم نگذاریم. برای موفقیت در هر شرایطی حتی در بحران‌ها باید مدیریت کارآمد داشته باشیم و از ظرفیت‌های موجود و منابع و سرمایه‌های مادی و معنوی خود استفاده کنیم.

https://hoorkhabar.ir/93694کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.