اختصاص یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری آبادان به اروندکنار و چوئبده

شهردار آبادان گفت: از هفت میلیارد تومان اعتبار عمرانی ـ استانی برای شهر آبادان در کمال ناباوری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن به شهرهای اروندکنار و چوئبده اختصاص داده شده است.

محمودرضا شیرازی اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۹۲ شهرداری ۷۵ میلیارد تومان بود که با فعالیت‌های خوب درآمدزایی در سال گذشته، خوشبختانه نه تنها بودجه محقق شد بلکه به رقم ۹۰ میلیارد تومان درآمد افزایش یافت و این اتفاق برای نخستین‌بار بعد از انقلاب اسلامی در شهرداری آبادان رخ داده است.

وی افزود: این موفقیت ناشی از برنامه‌ریزی چند ساله و ثبات مدیریتی است که در سیستم شورا و شهرداری اتفاق افتاده است یعنی برنامه‌ریزی که از شورای سوم بر روی درآمدهای شهرداری صورت گرفت.

شهردار آبادان با اشاره به افزایش بودجه شهرداری در سه سال اخیر عنوان کرد: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم بودجه (بودجه هزینه) این شهرداری ۳۰ میلیارد تومان بود اما امروز این رقم از مرز ۹۰ میلیارد تومان هم عبور کرده است.

وی ادامه داد: وقتی بودجه را می‌بندیم و به شورای شهر پیشنهاد می‌دهیم بر اساس قانون موظف هستیم که ۴۰ درصد بودجه پیشنهادی که در قالب درآمد کسب شده را به کار عمرانی اختصاص دهیم و ۶۰ درصد آن را نیز صرف امور جاری چون پرداخت حقوق و سایر خدمات در شهر و حفظ و نگهداری و… کنیم.

شیرازی تصریح کرد: نکته جالب این است که اجرای حدود ۷۰ پروژه عمرانی در سال ۹۲ با ۴۱ درصد بودجه پیشنهادی بود یعنی شهرداری یک درصد هم از مرز قانونی که ۴۰ درصد بوده به صورت مثبت عبور کرده و به همین دلیل رتبه نخست کشوری را در سال ۹۲ کسب کردیم.

وی بیان کرد: این تحقق بودجه با توجه به رشد تورم و تحریم‌ها و مشکلاتی است که وجود داشت اما با مدیریت هزینه و درآمدی که در سیستم شهرداری با همکاری کارکنان پرتلاش و با حمایت شورای اسلامی شهر ایجاد شد به این توفیق دست یافتیم.

مدیر سامانه شهری آبادان با تقدیر از مشارکت مردم آبادان در تحقق بودجه شهرداری افزود: در بودجه سال ۹۲، ۳۴ میلیارد تومان از ۹۰ میلیارد تومان را خدمات شهری انجام دادیم و ۳۶ میلیارد تومان نیز هزینه عمرانی شد.

وی اضافه کرد: یعنی نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در بخش عمران و خدمات شهری هزینه شد که حاصل آن علاوه بر رضایتمندی شهروندان، تغییر چهره شهر تا حدود زیادی نسبت به سال‌های گذشته بود که حتی رضایت میهمانان نوروزی را نیز برانگیخت.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات عمرانی ـ استانی سال ۹۲ برای شهرداری آبادان ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد که ۴۴ درصد آن توسط دولت محقق شد.

وی گفت: یعنی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه عمرانی به شهرداری کمک شد که متاسفانه تکمیل پروژه‌هایی از جمله دفع آب‌های سطحی که سال گذشته مردم را در بارندگی سیل آسا ۹۲ به زحمت انداخت متأسفانه مقدور نشد و به اعتبارات امسال موکول گردید.

وی ادامه داد: امسال بودجه جاری خود را روی ۱۰۰ میلیارد تومان به شورای شهر پیشنهاد دادیم که در این زمینه ۴۵ درصد پیش‌بینی کار عمرانی را داشتیم.

شیرازی تصریح کرد: بر این اساس، بودجه شهرداری از ۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

شهردار آبادان اضافه کرد: البته بودجه سال جاری به تصویب رسیده و به ما ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های امسال شهرداری آبادان گفت: امسال حدود یکصد پروژه را در بودجه جاری پیش‌بینی کرده‌ایم که در چند محور از جمله: احداث بلوارها و تعریض جاده‌ها: بلوار تانک فارم، بلوار ساحلی، که هر کدام بیش از ۴ کیلومتر طول دارند با عرض ۴۵ متر، بلوار تانکفارم به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان؛ بلوار ساحلی هم حدود ۲.۵ میلیارد تومان؛ تعریض جاده OPD یا سیکلین؛ تعریض خیابان انقلاب از میدان به سمت سپاه و ده‌ها پروژه دیگر در نقاط مختلف شهر قرار دارند.

شیرازی ادامه داد: همچنین ۴۵ میلیارد تومان کل مبلغ اقدامات عمرانی در محور توسعه فضای سبز در قالب پارک‌های مختلف شهری است که خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: پارک‌های چند هکتاری از جمله پارک دوم مهر در مسیر میدان نفت تا بلوار تانک فارم در حال آماده شدن است؛ فاز دوم بوستان سعدی؛ فاز سوم بوستان معلم؛ پارک بانوان که آغاز شده و امیدواریم امسال بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم از جمله این اقدامات هستند.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های شهرداری ادامه داد: زمین‌های ورزشی از جمله زمین‌های چمن مصنوعی که اکنون ساخت شش زمین را آغاز کرده‌ایم یعنی در هر منطقه شهرداری دو زمین چمن، منطقه یک: کوی کارگر و میدان طیب؛ منطقه دو: فیه و کوی نیرو و منطقه سه: الوانیه و شهرک قائم را برای ۶ ماهه نخست به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیر سامانه شهری آبادان، توسعه بازارها را یکی از دغدغه‌های شهرداری در بحث ایجاد اشتغال در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت قبلاً بازارچه خوداشتغالی بانوان را که عمدتاً از بانوان خودسرپرست بودند راه اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین بازار بزرگ دست فروشان ذوالفقاری در ۶۰ متری ذوالفقاری را نیز ساماندهی کرده که ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از این دستفروشان را پوشش می‌دهد و اکنون دو بازارچه جدید را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شیرازی گفت: ساماندهی بازارچه ایستگاه هشت و احداث یکی دو بازارچه دست فروشی ساماندهی شده در مرکز شهر در خیابان امام و امیرکبیر، که کسبه از وضعیت دست فروشان در این خیابان بسیار گلایه‌مند هستند از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری هستند.

وی با تقدیر و تشکر از رویکرد دولت و استانداری خوزستان گفت: با توجه به رویکرد مثبتی که استاندار خوزستان نسبت به توسعه شهر آبادان دارد امسال حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ـ استانی برای شهر آبادان در نظر گرفته شده بود که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌داد اما در کمال ناباوری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را به شهرهای اروندکنار و چوئبده اختصاص دادند.

شهردار آبادان تصریح کرد: البته این دو شهر بسیار محروم هستند و نیاز به اعتبارات کلان دارند اما با توجه به انتظاری که مردم آبادان دارند و جمعیت بیش از ۲۲۰ هزار نفری و سکونت بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در شهر آبادان و ۲۰ درصد در روستاها و شهرهای اروندکنار و چوئبده که به نوعی روزانه وابسته و مرتبط با شهر آبادان هستند شهر آبادان در واقع مادر شهر شهرستان آبادان است و باید توجه جدی به این موضوع شود.

وی ادامه داد: امیدواریم نمایندگان آبادان که امسال بر اساس ماده ۱۸۰ قانون بودجه، اعتباری را در اختیار دارند و می‌توانند به عمران شهری کمک کنند توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

شیرازی در پایان گفت: خوشبختانه توافق خوبی نیز با منطقه آزاد اروند داشتیم که اعتبار مناسبی به پروژه‌های شهرداری تزریق کنند که بتوانیم شتاب بیشتر از آنچه که شهروندان می‌بینند به تکمیل پروژه‌ها بدهیم.

https://hoorkhabar.ir/91818کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.