تخلف در یک تعاونی مسکن فرهنگیان/ صدور سند پیش از اجرای تعهدات

تعاونی مسکن فرهنگیان خرمشهر با وجود دستور اداره کل تعاون استان خوزستان مبنی بر منع خدمات، اقدام به تحویل اسناد ملکی به برخی از صاحبان واحدهای مسکونی کرده است.

تأمین وسایل اولیه برای آسایش اقشار مختلف مردم مخصوصاً اقشار آسیب‌پذیر همواره در دستور کار دولت‌ها بوده است. اما با وجود اینکه فرهنگیان از شریف ترین و زحمتکشترین افراد جامعه هستند و نقش مهمی در تربیت نسل جدید دارند، در زمینه تامین لوازم اولیه مانند مسکن همواره با مشکلاتی همراه بوده‌اند. البته در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی از سوی نهادهای مختلف برای خانه‌دار شدن فرهنگیان و معلمان انجام شده ولی در برخی موارد این تلاشها به دلیل عدم نظارت دقیق به انحراف رفته است.

پروژه ۴۳۸ واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان خرمشهر (کوی معلم) از جمله پروژه‌هایی است که به دلیل عدم نظارت دقیق با مشکل مواجه شده است.

این پروژه که مراحل نهایی ساخت و تحویل را طی می‌کند با مشکلات زیادی به لحاظ فنی مهندسی و ساخت روبرو شده به نحوی که بازرس ماده ۳۵ سازمان نظام مهندسی پس از بازدید کارشناسی از تعدادی از واحدها، ۹ ایراد کارشناسی به آن وارد دانسته و به صراحت آن را غیرقابل سکونت اعلام کرده است.

تعدادی از اعضای این تعاونی برای پیگیری این موضوع به سازمان‌های ذیربط استان و حتی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات این پروژه شده‌اند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این موضوع خواستار بازدید مدیرکل تعاون و راه و شهرسازی استان خوزستان از این پروژه ساختمانی شده است اما به گفته صاحبان واحدهای ساختمانی تاکنون این دستور به مرحله اجرا در نیامده است.

از سوی دیگر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ۱۰ خردادماه امسال طی نامه‌ای به ادراه تعاون شهرستان خرمشهر اعلام کرده است که «با توجه به احراز تخلفات مدیران شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خرمشهر، در اسرع وقت از اعضای هیأت مدیره تعاونی دعوت به عمل آورده و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام نموده و از نتیجه آن اداره کل را مطلع فرمائید. ضمناً تا رفع نواقص موجود در پروژه از ارائه هرگونه خدمات به تعاونی مذکور خودداری گردد.»

اما با وجود دستور منع خدمات تعاونی مذکور، مسئولان این شرکت تعاونی در اطلاعیه‌ای خواستار مراجعه تعدادی از اعضا برای تحویل سند عرصه واحد مسکونی‌شان شده‌اند.

فرهنگیان عضو این تعاونی ضمن ابراز نگرانی از این اقدام معتقدند در صورت دریافت سند قطعی دیگر حق هیچ گونه شکایت از این پروژه نخواهند داشت و عواقب ناشی از هرگونه خطر احتمالی برای ساکنان این واحدهای مسکونی را هیچ نهادی نخواهد پذیرفت.

علی رغم مشکلات ایمنی موجود در این واحدها، برخی از آنها تحویل صاحبانش شده و آنها هم به ناچار در آن ساکن شده‌اند.

اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان خرمشهر در تماس با خبرگزاری فارس، ضمن اعتراض نسبت به تخلفات مدیران این شرکت و ابراز نگرانی از سکونت در این واحدها درخواست کمک و رسیدگی به این مسئله از سوی مسئولان کشوری مخصوصاً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی دارند.

https://hoorkhabar.ir/89191کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.