راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی سی آرم در بیمارستان گلستان اهواز

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی سی آرم جهت بهبود و ارتقای اعمال جراحی عروق در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.

 

دکتر سید جلال هاشمی اظهار کرد: این دستگاه، دستگاهی بسیار پیشرفته است و در عین حال که تصاویر بسیار دقیقی از بستر عروقی بیماران به دست می‌دهد، میزان اشعه بسیار کمی منتشر می‌کند و  موجب می‌شود جراح با دید کاملا مشخص، دقیق و باز اقدام به عمل جراحی نماید و این امر علاوه بر کاهش زمان اعمال جراحی موجب بالا رفتن کیفیت اعمال نیز شده است.

وی گفت: پیش از نصب و راه‌اندازی این دستگاه اعمال جراحی انجام شده بدون راهنمایی عروقی بوده و امکان طولانی‌تر شدن و بروز مشکلات غیر قابل پیش‌بینی حین جراحی وجود داشت.

وی یکی دیگر کارایی‌های این دستگاه را در بخش آموزش دانست و ادامه داد: راه‌اندازی این دستگاه در بالاتر بردن کیفیت در بخش آموزش نیز بسیار مفید خواهد بود و خصوصا برای دستیاران جراحی عروق، ارتوپدی و مغزوعصاب این یک فرصت آموزشی بسیار خوب است که می‌توانند از تصاویر به دست آمده از این دستگاه، که می‌تواند در آرشیو گروه و دانشکده ذخیره شود، در آینده جهت آموزش، ارایه در کنفرانس‌ها و سمینارها استفاده کنند.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: مهمترین دستاورد راه‌اندازی این دستگاه، استفاده در جهت ارتقا سلامت بیماران و بهبود کیفیت اعمال جراحی عروق است.

هاشمی گفت: پیش از این، دستگاهی با این کیفیت وجود نداشت و بسیاری اعمال به صورت بسته و بدون دید آنژیوگرافی انجام می‌شد که بعضا با مشکلاتی مواجه می‌گردید و همچنین بسیاری از بیماران به خاطر نبود این دستگاه به استان‌های دیگر اعزام می‌شدند که با نصب آن در بیمارستان گلستان این مشکلات مرتفع شد.

وی افزود: این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بیمارستان گلستان اهواز نصب و راه‌اندازی شده است.

https://hoorkhabar.ir/84733کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.