مسئول بسیج اساتید خوزستان خبر داد: برگزاری حلقه های صالحین در دانشگاه ها با هدف هم افزایی

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان گفت: برگزاری حلقه های علمی و حلقه های صالحین در دانشگاه ها حداقل کاری است که برای ادامه راه شهید چمران می توانیم انجام دهیم.

 

دکتر رضا کیانی نژاد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید که امروز(۲۸ خردادماه) در آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، به ویژگی ها و ایثارگری های وی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شهید چمران الگوی یک استاد نمونه در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی است و به همین دلیل در سال ۸۹ سالروز شهادت وی به عنوان روز بسیج اساتید انتخاب شد.

وی افزود: ۱۱ سال از فعالیت بسیج اساتید خوزستان می گذرد و در حال حاضر در ۲۸ دانشگاه استان کانون یا دفتر مستقر است. محورهای کاری این کانون ها و دفاتر موارد بصیرتی، تربیتی و مهارتی است که در قالب حلقه های صالحین و حلقه های علمی انجام می شود.

مسوول بسیج اساتید خوزستان بیان کرد: حلقه صالحین حوزه وسیعی از فعالیت های صنفی، اجتماعی، سیاسی و مشکلات روز را در بر می گیرد. اولین اثر حلقه های صالحین، هم افزایی است که ذهن ها را نسبت به مساله خاصی باز می کند. هیچ گونه مدیریتی روی عنوان یا محتوای حلقه ها وجود ندارد و موضوعات توسط خود شرکت کنندگان انتخاب می شود.

وی ادامه داد: حلقه های علمی با محوریت یک یا دو استاد و با شرکت دانشجویان تشکیل می شود و در آن مشاوره هایی در موارد مختلف به دانشجویان داده می شود. در سطح استان ۱۲۴ حلقه صالحین داریم که ۱۱ حلقه آن در چمران است.

وی تعداد حلقه های علمی در استان را ۹۵ حلقه عنوان کرد و افزود: هزار و ۲۶۰ عضو فعال بسیج داریم ولی تعداد کل اعضا بیش از ۲ هزار نفر است.

کیانی نژاد تصریح کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم پا جای پای شهید چمران بگذاریم و برگزاری این کلاس ها و دوره ها حداقل کاری است که می توانیم در این راه انجام دهیم.

https://hoorkhabar.ir/84697کپی شد!
249
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.