بسیاری از آسیب‌های کار به واسطه بطالت و روزمرگی روی می‌دهد

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: بسیاری از آسیب‌های کار یا کم بازده شدن راندمان بهره‌وری به واسطه بطالت و روزمرگی و عدم نوآوری و خلاقیت خدمت روی می‌دهد.

رضا پوستچی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه منابع انسانی باید به آموزش ضمن خدمت کارکنان توجه ویژه شود، بدین معنا که مسئولان ستادی، رؤسا و مسئولان زندان‌ها باید همواره در راستای ارتقای کارایی تشکیلات زندانبانی، با نیروهای تحت‌الامر ارتباط داشته و سیاست‌ها، انتظارها و اهداف کلان دستگاه‌ها را برای آنها تشریح و تفهیم کنند.

وی با بیان اینکه کارکنان انجام دهنده کارها و مجریان تمام سیاست‌های کار و خدمت‌رسانی هستند، افزود: تحقق امنیت و اجرای اصل اصلاح و تربیت مجرمین بدون توجه به منابع انسانی میسر نیست و حال که این منابع انسانی اصل و محور توسعه پایدار محسوب می‌شوند، باید همواره از آخرین سیاست‌ها و برنامه‌ها مطلع باشند.

مدیرکل زندان‌های خوزستان عنوان کرد: زمانی یک همکار می‌تواند به درستی خدمت کند که با وظایف خود آشنایی لازم را داشته باشد و بدانند در پروسه و نقش جمعی تحقق توفیقات، چه مسئولیتی بر عهده وی نهاده شده است و باید چگونه آن را انجام دهد.

این مقام ارشد در زندان‌های خوزستان با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های کار با کم بازده شدن راندمان بهره‌وری به واسطه بطالت و روزمرگی و عدم نوآوری و خلاقیت خدمت روی می‌دهد، افزود: آموزش منابع انسانی باید حول سه محور انجام شود، نخست ارتقای معنویت خدمت، چرا که فقدان معنویت عامل بی‌توجهی به انجام اصولی خدمت بوده و این بی‌توجهی بی‌تفاوتی را هم به دنبال دارد که خود فسادآور است.

وی، محور دوم آموزش و توجیه‌سازی منابع انسانی را آموزش اولویت‌ها و ضرورت‌های کار و آخرین اهداف توسعه محور عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد اولویت‌ها فقط در ساختار حوزه مدیریت بیان، طرح و اتخاذ شود و ارکان و اجزای سیستم بسته به طبقه بندی و میزان اهمیت و مشارکت در آن دیده نشوند، قطعا تشکیلات روالی خلاف جهت توسعه و هدف پی می‌گیرد که نتیجه لازم را نخواهد داشت.

پوستچی، آخرین رویکرد آموزش را ارتقای تخصص کار و توجیه‌سازی نقایص و راهکارهای برون رفت آن بیان کرد و گفت: با استقرار نظام صحیح ارزیابی عملکرد و پایش خدمات و اقدامات می‌توان نقاط ضعف و قوت و عرصه توان و ظرفیت سازمانی در مسیر بازدهی و کار موردنظر را تحلیل و سنجش کرد و این موجب می‌شود افراد بدانند در حوزه مسئولیت و انتظار از آنها چه میزان توفیق و اثرگذاری داشته‌اند و در آخر می‌توان با بسته‌های آموزشی و توانمندسازی دانش و تخصص کار، میزان کارایی آنان را ارتقا داد تا توفیق سازمانی به شکل پایدار محقق شود.

استان خوزستان در راستای این امر یکی از استان‌های پیشرو در کشور بوده که توفیقات متعددی نیز در زمینه‌های مختلف طی ۳۳ ماه گذشته به دست آورده است.

https://hoorkhabar.ir/78097کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.