آیت‌الله موسوی جزایری: کتابخانه‌های عمومی مراکز نخبه‌پروری و تربیت اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: می‌توان کتابخانه عمومی را مرکزی برای نخبه پروری و دانش‌اندوزی و تربیت اسلامی قلمداد کرد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهدای بندقیر و افتتاح مجمع جهانی اهل بیت در روستای بندقیر شهرستان شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شیعه صاحب دارد و امام زمان (عج) صاحب و ولی ما است.

وی افزود: در عصر غیبت، امام زمان (عج) ما را تنها در وادی حیرت رها نکرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به قضیه تاریخی فتوای اشتباه شیخ مفید و عنایت غیبی امام عصر(عج) اشاره کرد و ادامه داد: شخصی روستایی خدمت شیخ مفید رسید و سؤال کرد: «زنی حامله فوت کرده و حملش زنده است؛ آیا باید شکم این زن را پاره کرده و طفل را بیرون بیاوریم و یا این که با آن حمل، او را دفن کنیم»؟ شیخ پاسخ داد: «با همان حمل، او را دفن کنید.»! آن مرد برگشت. در میان راه دید سواری از پشت سر می‏تازد و می‏آید، چون نزدیک رسید، گفت: «ای مرد، شیخ فرموده است که شکم آن زن را پاره کرده و طفل را بیرون آورده و زن را دفن کنید». آن مرد چنین کرد. پس از چندی ماجرا را برای شیخ نقل کردند. شیخ فرمود: «من کسی را نفرستادم و معلوم است که آن شخص صاحب‌الامر (عج) بوده است. حالا که در احکام شرعیه خطا می‏کنم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهم». لذا به خانه رفت و در خانه را بست و بیرون نیامد و پاسخ مراجعین را نمی‏داد. تا اینکه از سوی حضرت ولی عصر(عج) توقیعی (نامه‏ای) برای شیخ بیرون آمد با این مضمون که: «وظیفه‏ شماست که فتوا بدهید و وظیفه‏ی ماست که شما را حمایت کرده و نگذاریم که در خطا بیافتید». پس از این دستور، شیخ بار دیگر بر مسند فتوا نشست.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی دانشگاه عمومی برای همه اقشار مردم است گفت: در این دانشگاه یادگیری مادام‌العمر وجهه همت مسئولان است، بنابراین می‌توان کتابخانه عمومی را مرکزی برای نخبه پروری و دانش‌اندوزی و تربیت اسلامی قلمداد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درخواست کرد: با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از کتاب‌ها و دیگر منابع در جهت رشد فردی و اجتماعی و ساختن جامعه‌ای پویا و با نشاط و اسلامی استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/75129کپی شد!
134
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.