امام جمعه خرمشهر: حفظ روحیه انتظار مهم‌ترین لازمه تحقق فرج است

امام جمعه خرمشهر گفت: انتظار فرج برترین عبادات است و روح انتظار از بالاترین کمالاتی است که یک انسان به آن راه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام دوازدهم شیعیان اظهار کرد: انتظار فرج برترین عبادات است و روح انتظار از بالاترین کمالاتی است که یک انسان به آن راه پیدا می‌کند.

وی از خصوصیات انسان مؤمن داشتن دغدغه اعلام کرد و گفت: انسان مؤمن همواره دو دغدغه دارد یکی اینکه جزو منتظران راستین باشد و دیگری حفظ کردن روحیه انتظار در وجود خود است.

امام جمعه خرمشهر اذعان کرد: حفظ کردن روحیه انتظار بسیار مهم است و هر انسان مؤمن باید خالصانه در این راه تلاش کند تا بتواند این روحیه را حفظ کند.

موسوی افزود: در این راه برای شیعیان و منتظران امتحاناتی قرار داده شده است که باید با سربلندی آنها را سپری کند.

موسوی جنگ تحمیلی را یکی از همین امتحانات خواند و اظهار کرد: چه بسیار کسانی بودند که باوجود به جا آوردن تکالیف دینی در زمان جنگ توفیق حضور در جبهه‌ها را پیدا نکردند و در عوض میلیون‌ها ایرانی جان خود و عزیزان خود را در این راه هدیه کردند.

وی در ادامه  تصریح کرد: آنهایی که خداوند این توفیق را نصیبشان نکرده بود فقط به این دلیل بود که ایمانی خالصانه و با معرفت نداشته‌اند.

خطیب جمعه خرمشهر در پایان عنوان کرد: از همه می‌خواهم که به صاحب این روز برای رفع تمام گرفتاری‌ها و شفای همه بیماران به ویژه آیت‌الله مهدوی کنی دعا کنند.

https://hoorkhabar.ir/73753کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.